Nekromanti Gondica på Lincon

Hallski

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
44
Location
Stockholm
Hejsan!

Var det några fler som hade möjligheten att spela det underbara äventyret som representerade Gondica på Lincon. Vi halkade in på det av en slump när vi i sista stund bestämde oss för att skita i ett annat pass. Och vi hade ett enormt roligt spelpass, ett av de bättre på länge...
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Håller med dig där, Gondica var skitkul. Halkade själv in på det som inhoppare i ett benhögsgäng( som själva hade skitit i något annat för att köra Gondica) och hade helfestligt. Nightowl är en bra spelledare!

Weeha!
 

Hallski

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
44
Location
Stockholm
Kanske skall påpeka att vi inte fick den ordinarie spelledaren (är det Nightowl det?). Vi hittade Gunnar från Köksmixer i cafeterian och han ställde snällt upp och spelledde oss (Tack!)
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Jo, jag är den ordinarie. Det var jag som var mannen med halvlångt brunt hår och skägg, han som orerade innan ni och den andra gruppen skildes åt. Gunnar gjorde en storminsats!

Nightowl

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 

Hallski

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
44
Location
Stockholm
Ah, det var kul att höra dig berätta om Gondica (fick en annan bild av det hela än jag fick när jag spelade något Gondica-scenario på Lincon tidigare).

Ja, Gunnar gjorde verkligen en dunderinsats. Vi hade väldigt roligt, jag fick dessutom spela Didd och hade således inga större krav på mig att vara alltför seriös :)
Inte varje spelpass som man får möjligheten att leka med p(e)rutt-påsar :)
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
"Vi hade väldigt roligt, jag fick dessutom spela Didd och hade således inga större krav på mig att vara alltför seriös :)
Inte varje spelpass som man får möjligheten att leka med p(e)rutt-påsar :)"
Roligt att någon hittade Didds skämtsaker ;-). Han är i princip Harpo Marx' scenfigur med horn och talförmåga, så...

Nightowl, som fortfarande är impad av Gunnars insats

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 

Hallski

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
44
Location
Stockholm
Ja, han lyckades på den korta stunden (var det knappa 20minuter) att sätta sig in i en ny värld/regelsystem och spelledde det som om han hade spelat Gondica i flera år :)
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Var det några fler som hade möjligheten att spela det underbara äventyret som representerade Gondica på Lincon.</I>

Då kan vi ju passa på och göra reklam. (-:  'Dödens färg är grön', ett tidigare äventyr av samma upphovsfolk, finns på rollspel.com under
<A HREF="http://www.rollspel.com/gondica/g2m.htm" target="_new">http://www.rollspel.com/gondica/g2m.htm</A> (se länkarna till vänster).
'Döden: in från vänster' hamnar antagligen där också vad det lider.

--
Åke
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Jag tror han fick en halvtimme... "Regelsystemet" består iofs av "slå en kasse T6, slå HÖGT", och Gunnar använde väl knappt några rena regler alls när han körde, så det är nog inte det som är bragden, utan att få in äventyrets bakgrundshistoria...

Nightowl, som på tal om Åkes reklaminlägg vill framhäva att han ju inte var ensam; Åke var med också, och vi har fått, hjälp, uppmuntrande tillrop och kreativ kritik från andra också, inklusive (givetvis) Anders Blixt.

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Nightowl, som på tal om Åkes reklaminlägg vill framhäva att han ju inte var ensam; Åke var med också</I>

Lite förenklat kan man väl säga att 'Dödens färg är grön' skrevs ner av Åke, med input från Erik, medan 'Döden: In från vänster' skrevs av Erik med input från Åke. Erik gjorde dock RP:na till båda äventyren.

--
Åke
 

Hallski

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
44
Location
Stockholm
Det var mest det jag tänkte på också, dvs Gondica som värld. Regelsystem är något som varken vi eller Gunnar brukar använda alltför mycket. Samt att som du säger sätta sig in i äventyret på den korta tiden.

En eloge till alla inblandade! :)
 
Top