Nekromanti Gondica: Lite skeppslänkar som kan ge inspiration.

Yllle

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
210
Location
Någonstans i västerbotten
Har jagat lite skeppsbilder och info om skepp på internet och hittat några länkar som kanske kan hjälpa någon!

The Niña.

Sida om en replika av karavellen Niña. Foton av skeppet när detseglar och när det byggs.

Kinesisk sida om karacker.

Lite slö sida på kinesiska, men med bra bilder. Prova använda googles sökfunktion för att söka efter bilder på sidan, finns jättebra bilder på både karacker och karaveller.

Riktigt bra sida om segelfartygens utveckling.

Mycket bra info och och en del bra teckningar. Länkar till ännu mer bra info om bland annat kanoner och skeppsens bestyckning.


Israelisk sida med länkar till bra info på engelska och en del fina bilder längst ner.Israelisk sida med länkar med bra info på engelska och en del fina bilder längst ner.

Allmänt om pirater

Bara kollat som hastigast, men det finns kanske något intressant där även om det är ganska allmänt hållet.

Sen måste jag bara visa bilden på den här apfeta karacken! Det är ungegär så här jag tänker mig Blå Kejsardömets och Frekres stora krigsfartyg, fast självklart utrustade med en massa mekanurgiska mekanismer som eldsprutor, automatiska änterhakar, primitiva torpeder som har en ovana att explodera och annat roligt. :gremelak:
 
Top