Nekromanti gohtcon

Hobbe

Veteran
Joined
13 Sep 2000
Messages
13
Location
Berga, Oskarshamn
Jag funderar på att åka till gohtcon men är inte helt övertygad än. Jag har bara varigt på ett convent hittils lincon förra året, det var jättekul. funderar på om gohtcon är lika bra, och om western kommer att vara representerade där. och i så fall om man vill anmäla ett lag måste man vara 5 då eller går det bra med mindre (alltså färre, inte kortare) deltagare? Någon som vet?
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"Jag funderar på att åka till gohtcon men är inte helt övertygad än. Jag har bara varigt på ett convent hittils lincon förra året, det var jättekul. funderar på om gohtcon är lika bra, och om western kommer att vara representerade där. och i så fall om man vill anmäla ett lag måste man vara 5 då eller går det bra med mindre (alltså färre, inte kortare) deltagare? Någon som vet?"

Anders och Tove är där om man läser inlägget innan. Bl.a. kommer Arizona gå att bläddra i.

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Edgar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
273
Location
Göteborg, Sverige
Jopp jag vet.
1. Ja, gothcon är jättetrevlig (det trevligaste konventet i Sverige).
2. Ja western kommer att spelas, både rollspelet och figspelet. Naturligvis finns det en hög till olika spel man kan spela.
3. Det går bra med mindre, men då måste man oftast fixa dom spelare som saknas på plats - dvs gå runt och fråga folk om dom vill spela western med en. Detta görs förslagdsvis i cafeterian.

Info: www.gothcon.se //Kalle - da evil one
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
GothCon

Självfallet tycker vi att du skall komma till GothCon - Sveriges första konvent som åldrats med stil :) Årets upplaga är det 25:e i ordningen och vi misstänker att detta jubileum kommer att innebära en massa godsaker för besökarna.

Själva kommer vi naturligtvis dit, fullpackade med figurspel, första fristående rollspelsscenariot Hemkomsten i vår nya konventskampanj De Utstötta. Dessutom tar vi med oss filmer, en liten specialtävling och allting som släppts dittills till Western (ett hett tips: du kommer att kunna titta på åtminstone två nya grejer som inte finns idag).

Varje lag i rollspelsturneringen består av 5 spelare, men ni behöver inte vara ett fullt lag när ni kommer dit - det brukar alltid lösa sig när ni väl är där. Det finns alltid folk som letar lagkamrater på plats :)

Här följer en liten stämningstext till äventyret:

Hemkomsten
På väg hem - äntligen. Fängelsetiden har satt sina spår, Huntsville är inte direkt känt för att ta väl hand om sina fångar. Han har slitit hårt, men ångrar sig inte. Han skulle försvara sin familj igen, kosta vad det kosta vill.

Han ler lite för sig själv när han tänker på de goda nyheterna han fått. Sarah överger sitt kringflackande liv åtminstone för ett tag, de skall mötas på vägen och rida hem tillsammans. Och han skall få träffa sin brorsdotter Gabrielle igen, sist var hon bara en liten unge, men enligt Ethan, den stolte fadern skall hon ha blivit en riktig skönhet. Det måste i så fall komma från Juanitas sida, för ingen i släkten White har någonsin sett bra ut tidigare...

Freemans har också anledning att fira, Isaac kommer hem efter sina fem år som soldat. Hans gamle barndomsvän har fått utmärkelser för tapperhet i strid. Något Thomas, den yngre brodern, knappast fått. Han har alltid trivts bäst på salooner och spelhallar...


Vi är också glada över att kunna berätta att Tradition även i år valt att sponsra Westerns konventskampanj. De tre lag som placerar sig bäst i rollspelsturneringen vinner presentkort hos Tradition. För dem av er som liksom vi gärna åker på flera konvent finns dessutom chansen att ta hem stora kampanjsegern då alla de tre delarna spelats på GothCon, LinCon och SydCon. Förra året var det laget Rigor Mortis som kunde stoltsera med den inofficiella titeln Svenska Mästare, frågan är vilka det blir i år?

Ser fram emot att ses på plats :)

/a & t

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>
 

Edgar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
273
Location
Göteborg, Sverige
Re: GothCon

>>Årets upplaga är det 25:e i ordningen

Gothcon är det enda konventet i världen som har varit 25 gånger i rad utan uppehåll! Det ni!

//Kalle - som skall spelleda en jv-la massa på gothcon...
 

Saftsmurf

Veteran
Joined
7 Feb 2001
Messages
41
Moahaha...

I år kommer de jättehemsk Ralles Ryttare tillbaka och sprider krutrök omkring sig igen... Om de inte måste städa istället, förstås.
 

Hobbe

Veteran
Joined
13 Sep 2000
Messages
13
Location
Berga, Oskarshamn
Re: GothCon

Oj kommer man få träffa Anders och Tove i egen hög person då? Bara det är ju en andledning till att åka i så fall. Jag tänker ju inte åka ensamen, men 3 av mina kompisar ska nog följa med, dem har inte bestämt sig redigt 2 av dem har aldrig varigt på konvent men har spelat western flera gånger. Måste nog ta ledigt från jobbet då, och försöka övertala dem att åka oxå. Det ska bli kul (kan ju bli dyrt oxå köpte spel för 2400 kr på lincon)
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Re: GothCon

Hoppas du lyckas övertala alla dina kompisar att haka på :) Eftersom det är i påskhelgen går det förhoppningsvis någorlunda lätt att få ledigt också.

Och det där med att det går pengar på konvent... Kan stämma rätt bra, det brukar finnas en massa roliga spel till riktigt bra priser :)

Därför delar vi ut ett gratis spartips: kolla med Sverok om de arrangerar några gemensamma bussturer till GothCon, som ni kan hoppa på.

/a & t

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Buhääh!!

Flyg? Buss? Tåg? Hitta någon med körkort (och bil...) som har lediga platser? Ganska många alternativa sätt att ta sig till Göteborg utan att själv köra bilen. Skulle faktiskt tro att dessa transportmedel är vanligare än bilåkande.

/Azagthoth
 

gollum

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
476
Location
Uppsala
Re: Buhääh!!

Få föräldrarna intresserade av rollspel då, så åker de också dit och spelar... :D

/Gollum - ska till GothCon med en annan Brommait

Dagen D närmar sig. AW4.01.
 

Edgar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
273
Location
Göteborg, Sverige
Re: GothCon

Där jag behövs samt "sweet dreams are made of..." (låter som eurythmics) och "prinsessa försvunnen".
Bara jag får sova och någon/några lediga pass så jag får vila rösten...
Sedna kan jag medela att jag inte kommer arra på lincon ("vi har fullt med rollspelsarr" - mutermutter) så jag kan spelleda för er där...

//Kalle -tebax från Åre
 
Top