Nekromanti Godda, yxskaft från Marvels support...

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Marvel har lagt upp massor av sina serier i digitala utgåvor genom "Marvel Digital Comics". Jag är givetvis medlem, så serieälskare jag är. Har alltså slantat för nöjet, och tycker mig ha rätt att ha åsikter.

Framför allt när de byter ut sin hyfsat väl fungerande, ganska lättviktiga flashbaserade läsare mot ett grafiktungt HÄRK som dessutom har en fetbugg som gör den oanvändbar när man läser äldre serier.

("Smart Panels" är alltså deras selling feature - det är en grej som visar en ruta för ruta, varje sida har fått en typ "läsväg" som man guidas genom. Jäkla awesome, testa gärna.)

Såhär skrev jag till dem:

Re: the Digital Comics reader.

The Digital Comics help page has only a
FAQ, no way to "submit a help request".

Anyways, the new comic reader doesn't work very well on older comics. See Uncanny X-men #26, for instance. In Smart Panels mode, regardless of web browser or OS (tried Internet Explorer, Chrome, Firefox, Opera and Windows/Linux), the page is just a little bit too zoomed in - the last half-inch or so of the page's right side is hidden, and thus much text becomes incomprahensible, etc. It worked marvel-ously (pun intended) in the old reader... So I guess the new reader introduced the issue.

Detta svar fick jag:

Dear Mikael,

Thank you for contacting Marvel Digital Comics Unlimited. In the FAQ on the Digital Comics help page, there is a form to submit a help request.

We understand you are having problem viewing comics. There are a couple of preliminary tasks that may fix your problem and help us better diagnosis what your problem may be. If you could please try the following:

-Using a more recent version of your browser or trying another.

-Updating your flash player.

-Clearing your cache.

-Make sure cookies are enabled on your browser.

Also could you please give us specific titles that you are experiencing problems with?

Goddag, yxskaft?

Nå, jag är inte större än att jag kan erkänna att jag haft fel; efter en halvtimmes letande hittade jag äntligen "help request form"... Men vafan, maken till copy-paste-svar...

Det där svaret hanterar antagligen 95% av alla deras frågor på rätt sätt, och löser antagligen 90% av incidenterna de får. Att 5% som faktiskt inte skriver "DUDE! SHIT DOESN'T WORK!!!!!111" får ett svar som känns uppenbart standard får man stå ut med.

Dessutom berättade du ju inte att du tömt cache och kontrollerat cookies eller att du kör med senaste versionerna av webbläsarn. :gremsmile:

Back