Nekromanti God mat som dessutom är *nyttig*

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Finns det sådant? Vad brukar ni äta som är gött men inte ger en några extra kilo?

Jag brukar klämma i mig några knäckebröd med leverpastej och gurka.

/Marcus som nog får dammsuga sen
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Jag brukar käka en klassiker. Havregrynsgröt med lingonsylt och mjölk. Det är så underbart gott!

- Jocke
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Ojojoj... Det finns så många goda ting i världen som är nyttigt och gott på samma gång att jag nästan inte kommer på nåt.

Men jag försäkrar att det finns mycket. Bröd (inte vitt köpebröd, utan halvgrovt mammabröd) med ett gott pålägg är självklart, mjölk och vatten är skitgott, havregrynsgröt är nämnt, nästan all mat är god (så även nyttigheterna)... Och justja, på lajv är allt gott. Vi satt och frossade i rå kålrot, banne mig!

-Hjalle, sålde kakor på lajvet för 700 kronor... (Och grannen min sålde karameller och chokladtryfflar för 2000 kr).
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
För övrigt hade vi som propaganda på lajvet (när folk sade att "Jag har hört att man får dåliga tänder av sötsaker...") att "Det som är gott måste juh självklart vara nyttigt också!" - och bra för tänderna med för den delen. Det funkar nog bara på lajv. :gremsmirk:

-Hjalle, gillar att sälja.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Då brukar jag ta en knäckemacka med valfri krydda på..
Ruggit enkelt, men helt ok att käka ifall man ät sådär lite småsugen på något,,
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
tja vanlig mat e ju gott så varför inte äta det? vanlig mat e typ köttbullar å macaroner, ilr valfritt kött med ris, potatis eller pasta
 
Top