Nekromanti God Machine Chronicle

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,144
Location
Lund
Hej,

Onyx Path (White Wolf) har släppt God Machine Chronicle nu. En uppdatering av Storytelling (nWoD) systemet. Den är tänkt att komplettera den blåa boken men, efter att ha skummat bara regeluppdateringen, jag skulle säga att den ersätter den.

Jag har hängt med hyfsat bra i det material som släppts för 'open development' och som har postats på forum av de som skrivit boken och det mesta är bra och intressanta grejor. Så kör ni nWoD och vill "uppgradera" så är det bara att köra på.

Regeluppdateringen är gratis också. Vill man ha hela boken kostar PDF:en $17.99 upp till $59.99 (+frakt) för den dyraste varianten av den fysiska boken (ni hittar allt här).

Cog.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,560
Location
Rissne
Hmn; verkar intressant. Jag blev rätt sugen på "kompletta" versionen Har dock aldrig köpt fysiska böcker från drivethrurpg; hur är de med leveranstid och frakt etc? 17 dollar är lite mycket för en PDF i mina ögon, 35 dollar för en fysisk + pdf kan jag däremot lägga ut om de inte lägger på lika mycket i frakt och väntar en månad med att skicka..
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,144
Location
Lund
Jag kollade som hastigast med frakten och den låg på ~$10 och skulle då ta 5-7 dagar eller nåt sånt (2-5 dagar verkar gå på ~$16).

Men jag har inte själv beställt en fysisk bok därifrån utan bara pdf:er.

EDIT: Detta är bara tiden för frakt. Det kan ta upp till 14 dagar för färgprintning också såg jag just...

Cog.
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
krank said:
Har dock aldrig köpt fysiska böcker från drivethrurpg; hur är de med leveranstid och frakt etc? 17 dollar är lite mycket för en PDF i mina ögon, 35 dollar för en fysisk + pdf kan jag däremot lägga ut om de inte lägger på lika mycket i frakt och väntar en månad med att skicka..
Jag har köpt en bok från DTRPG (för ett knappt år sedan och det gick rimligt fort. Exakt hur många dagar det tog vågar jag dock inte svara på, men det tog nog inte mer än ett par veckor från order till leverans.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,548
Location
Fallen Umber
Jag vill ha den här. Inte för reglerna, storyteller är jag helt ointresserad av, men God Machine-idén var typ det häftigaste med nWoD ...
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,144
Location
Lund
Dimfrost said:
Jag vill ha den här. Inte för reglerna, storyteller är jag helt ointresserad av, men God Machine-idén var typ det häftigaste med nWoD ...
Du bör kika på Demon: the ???? som är nästa spel ut genom dörrarna för White Wolf/Onyx Path. Demoner skall vara "agents of the God Machine" om jag förstått det hela rätt.

De bloggar om det här.

Cog.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,548
Location
Fallen Umber
Det ser ju tyvärr ganska tråkigt ut, enligt speltestrapporterna. Å andra sidan har jag kroniskt svårt för att uppskatta att läsa sådana, i alla fall när mekanismerna inte tar någon plats.
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,144
Location
Lund
Dimfrost said:
Det ser ju tyvärr ganska tråkigt ut, enligt speltestrapporterna. Å andra sidan har jag kroniskt svårt för att uppskatta att läsa sådana, i alla fall när mekanismerna inte tar någon plats.
Synd. Själv har jag alltid varit på sin höjd halvintresserad av någon Demon-variant. Tror jag bläddrade igenom gamla Demon: the Fallen och körde en handfull spelmöten In Nomine. Det här verkar dock vara lite annat än klassiska himmel och helvete demoner om jag förstått rätt...

Cog.
 
Top