Nekromanti God Jul & Gott Nytt År! Önskar Ola

Ola

Swordsman
Joined
10 Apr 2000
Messages
491
Location
Göteborg, Sverige
God Jul & Gott Nytt År!

Nu tar jag jul-semester och kommer inte tillbaka förrän den 5/1, så ha en underbar jul alla och ett nytt gott år.

Codex kommer under 2001 att stå inför sina största utmaningar någonsin, och ni kommer att få vara med om en hel del förändringar. Några saker kan jag redan nu berätta för er, och det är att Codex blir (mkt troligt) 100 sidor tjock! OCH vi kommer att jobba stenhårt på att höja upplagan.

Mer om framtidsplaner i slutet av januari.

Tills dess hoppas jag alla som skriver förser Björn (bjorn@rollspel.nu] med färdiga artiklar som han kan korra. Viktigt är att din artikel har läst och godkänts av respektive huvudansvarig (recensioner, fanzines, film, osv...). Saknas det en ansvarig, skicka artikeln ändå...

Efter det att Björn mfl. har korrat så skickas artiklarna till layout.

Nästa nummers dead-line går den 5/1, men det finns extra tid för eftersläntrare (men helst inte). Så vässa pennan och se till att nästa nummer blir ännu bättre!

Som sagt, nu är det Jul! Vi hörs den 5/1 (då är jag på plats igen).



Ola Nilsson
Chefred Codex

<A HREF="http://www.rollspel.nu" target="_new">http://www.rollspel.nu</A> ola@rollspel.nu
 

Rikard J

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
109
Location
Borlänge
Eftersläntrare...

...Betänk. 11/1 ska vi layoutare redovisa 6 olika uppgifter, vi har jobbat som idioter före jul för att bli klara med dessa så att vi ska kunna hålla på med Codex i början av Januari och fram till den 11:e. Efter den elfte får vi två nya uppgifter, varav den ena innefattar det totala skapandet av en grafisk profil för en hel kommun... Heltidsjobb? JA! Så, vi ser OGÄRNA att det finns eftersläntrare som gör att vi inte kan jobba ihjäl oss innan den 11:e eftersom vi efter den 11:e kommer att jobba ihjäl oss iallafall och det vore orättvist att behöva jobba ihjäl sig två gånger samma dag... 2 veckor utan sömn = normal Codex, vi vill inte göra det till 3 veckor...

Och blir det förseningar så vet vi vart ni bor... :)

Tack för att ni har förståelse,
Layoutavdelningen

(Och jo, vi inser att vi inte är de enda som har mycket att göra men har en deadline satts upp så måste den hållas, vi har ju också en deadline att hålla så om vi inte får in materialet så får vi jobba mer än 24h /dygn och det är svårt. För varke timme efter 00, den 5/1 så blir utgivningen av Codex försenad...)

Layout och Design, Codex (Tillsammans med Johan L)
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Backup?

Kan man hjälpa till?

Snow aka Markus Borbely
Dead, but still walking around<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by snow on 2000-12-21 18:31.</EM></FONT></P>
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: God Jul & Gott Nytt År! Hatten me..

God Jul från Luleå önskar hatten till alla er där nere *ler*
 

Rikard J

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
109
Location
Borlänge
Re: Backup?

Layout design och sättning kommer nog att fungera bra, allt som betyder något är att allt material är inne i tid och att vi från början vet hur många sidor tidningen blir på och hur många av arken som ska vara i färg... Det är jobbigt att konvertera från färg till sv, men det går...

Tack för erbjudandet, kolla med korrekturnissarna, dom kan nog behöva hjälp.

Layout och Design, Codex (Tillsammans med Johan L)
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Re: God Jul & Gott Nytt År! Hatten me..

Men inte till mig ;-) Som faktiskt befinner sig längre norrut än trevliga Luleå... :)

God Jul och Gott Nytt År!

-Hans
 
Top