Nekromanti God Hjul!

hraufnir

Swordsman
Joined
25 Sep 2003
Messages
772
Location
Luleå
God Hjul och Grått Nytt Hår på er allesammans!
Inte dålig första julklapp man fick, när man kollade lucka 24 idag. Tackar Endyamon för ett ihärdigt skrivande, och tackar Krille för en sådan överraskning!!!

Julrapporten från Luleå i år är alltså som följer: Det är snöstorm ute, vilket innebär att min sambo INTE får prova den nya tavelbågen jag snickrat ihop i mitt anletes svett idag, utan en annan dag. Det blir en lugn förmiddag med middag hos svärmor och svärfar senare, även med min far och syster.


Vi får inte glömma det viktigaste med denna Julafton, nämligen det faktum att jag och min sambo Linda har idag varit tillsammans i 3år och 8 månader. Vi firar detta med att gå ut officiellt med våran förlovning. Ringarna sitter på plats och glänser sådär lagom mycket som passar mig, jag som är en korsning mellan skogstroll och isbarbar!

En till sak, och det är att Gastono fyller år idag! Gratinerar på födelsedagen! *detta var min edit*

God Jul på er allesammans!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
God jul på dig & alla Er andra åxå !!

Speciellt grattis till dig Hraufnir till eran förlovning !! :gremlaugh:

Just det ja, glömmde ju lägesraporten.. Just nu så befinner jag mig hos mina föräldrar i Åmål. Tyvärr så lyser snön med sin frånvaro, vilket är trist.
Dock så ska man väll inte klaga, man får ju äta mammas julmat, träffa familjen & sådant. Så jag misstänker att det kommer att bli en bra jul ! :gremlaugh:

/ Johan K, nyligen nyvaken :gremtongue:
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Go Jul!

Julrapport i Barkarby, kvart i tio: Läget är lugnt, någon duschar, jag har fått klappar av tomten och befinner mig i det här mysstadiet innan släkten kommer, då man fluffar runt i tofflor och tindrar mot varandra. Varm choklad med vispgrädde och en mandarin till frukost dög utmärkt, och presenten från morfar (översättare till Liftarens Guide till Galaxen, för övrigt.... nåja) var bland det coolaste jag sätt. Ni är lyckliga ni som får chansen att bläddra i den. Mums. Skön röd tröja från tomten, precis lagom. Julkalanderns sista del är betittad och... ja, det slutade lyckligt. Som brukligt. Checkat runt på forumet, läst igenom hela uppdateringen av Tokons Tokar som är i största laget för att vara oss, och ska snart bevista lite andra ställen i nätkosmos.

Strax: snitta ohemult mycket prinskorv.

/Hjalle - God satans Jul på er!
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Re: Vad, va, va, va?

och presenten från morfar (översättare till Liftarens Guide till Galaxen, för övrigt.... nåja) var bland det coolaste jag sätt. Ni är lyckliga ni som får chansen att bläddra i den. Mums.

Oh, vad för nåt? Är jag en av dem lyckliga som får bläddra i den? Va, va, va?

- Jocke, undrar och dreglar i smyg.
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Grattis till förlovningen. Hoppas ni får många långa lyckliga år.

Sen ska man ju passa på att gratta Gastono på föedelsedagen. Grattis!

Läges rapport från Tungelsta(Stockholm). Ytterst små snöfläckar på marken, regndroppar på träden och allmänst dystert och mulet. Men det blir nog en bra julafton ändå när mörkret kryper sig på. Tokons Tokar är uppdaterad och det känns fint att ge forumet den julklappen. En annan trevlig julklapp var Västmark 3, tack Krille!!!

Så jag måste gå nu, mina föräldrar står och ropar på mig, ska hem till morfar. Så God Jul!

- Jocke, off and away.
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Gratulerar! Hoppas det går bra för er och att ni blir lyckliga tillsammans.

Läget i Vallberga: 7.0 grader varmt, grådaskigt, mamma lägger precis sista hande vid maten och jag har gjort allt jag ska göra utom att duscha. Den där riktiga julstämmningen som man minns från jularna från förr infinner sig inte riktigt men jag är inte riktigt överaskad över det. Julklapparna har inte kommit fram än och släkten kommer inte än på ett par timmar.
Den bästa julklappen hittils är helt klart Västmark 3. Jag som trodde att jag inte skulle få något rollspelsrelaterat alls.

De tärningar jag dräglade över här har ännu inte kommit. :gremfrown: Så den "riktiga" julen har ännu inte kommit.

/Marcus vill ha sina tärningar
 

LukeFagwalker

Veteran
Joined
8 Nov 2005
Messages
175
Location
Hjärtum
Glo kul

Go jul på er alla och ett särskillt grattis till hraufnir och Gastono.

jag har fått nya tärningar, de är jättesnygga. nu har jag massor så vi slipper slåss om dom. hurra
 

StefanB

Warrior
Joined
21 Jan 2004
Messages
207
Location
Laholm, Halland, Sverige, EU, Norra Halvklotet, Te
Gud Jul på er därute i stugorna.

Julrapporten från Edenberga (... Utanför laholm altså... Laholm? Något söder om halmstad...) i år är alltså som följer: 6-7 grader varmt och inte ett snökorn i sikt. Julklappar under granen och Kalle på TV, men nu är det över så nu sitter jag och läser i min julklappsbok. Om nån dag eller två kommer jag åka tillbaka till Laholm. (Lite mer civilisation i alla fall. Ända anledning att jag kan skriva detta till er nu är att min bror lyckats få bredband genom parabol, genom sitt jobb)

Förövrigt fick min brorson ett Nintendo DS av mig och jag måste säga att det är sjukt snygg grafik på den. Mario 64 DS är typ lika snyggt som till N64.
 

hraufnir

Swordsman
Joined
25 Sep 2003
Messages
772
Location
Luleå
Disclaimer

Jag vill verklinge inte att någon får intrycket att jag och Gastono förlovat oss! =) Han är säkert en fin pojke, men han får klara sig med att både fylla år och ha julafton på en gång (stackarn förresten).
Själv har jag förlovat mig med min Sambo Linda =)
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Re: Vad, va, va, va?

Ska vi anta att det är 1800tals boken som han nämner i den andra tråden? I så fall så är jag grön av avund.

/Marcus
 
Top