Nekromanti God´s army

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Jag råkade se att självaste Viggo Mortensen är med i the Prophecy eller God´s army (1995) som den också heter. Han spelar Lucifer. Jag gillade Prophecy skarpt - det är en riktigt grym actionrulle om änglar och djävlar och min favorit Cristopher Walken spelar ärkeängeln Gabriel. Jag ska definitivt se om den bara för att se Viggo. Vissa skulle säkert kalla filmen konstig, jag tycker att den är underbart märklig och häftig.

En liten varning för uppföljaren dock - Prophecy 2, som inte alls är lika bra. Den brukar säljas i video- och DVD-rean och den är förvillande lik ettan på omslaget. Jag har själv gjort missen att köpa tvåan och blev väldigt besviken.
 

Ghoulz

Swordsman
Joined
27 Jan 2002
Messages
496
Location
Handen
Visst är det en fin film, men den hade kunnat bli lite fläskigare. Jag är inte den bäste vad det gäller änglar och kristna dogmer i bekantskapskretsen, men såvitt jag har fattat är myterna ballare "på riktigt". Är det i tvåan eller trean som Glenn Danzig gör ett inhopp på tre sekunder som fallen ängel?
 

Gabri L

Warrior
Joined
7 Jun 2001
Messages
384
Location
Sättra, Sverige
Helt underbar. Erik Stolz, allas vår vidrige Christoffer Walken och Elias Coteas, samt naturligtvis Viggo Mårtensen i en film. Det kan bara bli bra... Jag tycker dessutom skarpt om rättsläkaren som dyker upp då och då...

Citat "Guess it must be the teacher´s edition..." Haha. Priceless!!!
 
Top