Nekromanti Goblinen återvänder!

TheGoblin

Veteran
Joined
13 Aug 2001
Messages
91
Location
Norrrrrland!
Hallå igen, rollspelsmakare såväl som speltestare.
TheGoblin är här igen.
Jag har varit lite upptagen med diverse andra saker, och har haft en ganska lång idétorka angående rollspel. Jag har inte direkt haft några stora idéer. Men jag har inte varit helt inaktiv, faktiskt. För dom som inte uppmärksammat mitt senaste rollspel TEIFTAPOD (The evil invaders from the amazing planet of doom) så skickar jag med det.

Nu funderar jag bara på om det är folk härute i forumet som har några bra förslag på rollspel? Är allt gjort? Är rollspelsmakandets storhetstid över? Skulle inte tro det. Jag skulle vilja ha bra förslag på rollspel, det kan vara ett som ni tänkt göra men inte haft ork nog eller något pågående som ni behöver hjälp med. Personligen kan jag inte komma på något mer än följande:

1.Draktider. Ett rollspel där man är drake, utspelas någon gång under dom fredligare tiderna i mitt rollspel Demontider.

2.Frontalanfall. Ett skumt projekt som utspelas i en fantasy-version av nutida Sverige. Det har dock brutit ut någon slags revolution, så alla län krigar mot varandra, och varje län har sin egen fantasy-ras. Jag vet att det låter ganska skumt :gremsmirk:

3.Stridsvrål. Ett klassiskt fantasy-rollspel utan tärningar. Visst, vissa saker behöver slumpas fram, men det är inte många tärningar som rullar. Satsar mest på ett snabbt och kontrollerbart system där spelarna har ganska stor makt över sina karaktärer, utan att kunna bli koboldiga av sig.

Ok, det var dom, men det jag helst vill se är vad ni har att bidra med. Utöver dom jag skrivit här har jag väl ett stort antal andra skumma projekt (dom flesta innehåller och ser till så att gobliner står i centrum, behöver jag säga mer?) men dom blir det aldrig något av eftersom jag inte tror att någon skulle vilja spela dom. Förutom jag då :gremsmile:

Mvh/
TheGoblin, fanatisk rollspelsmakare
 

Jade

Warrior
Joined
20 Nov 2001
Messages
254
Location
Rockmetropolen Hultsfred
hihi...

draktider :gremgrin: helt underbart ju... har själv haft tankarna på nåt liknande, fast jag är ju obotlig drakfanatiker så det är kanske inte fullt så förvånande kanske....
nää... men ett sådant spel skulle vara helt, jae, jättekul! jag skulle säkert tycka att det var otroligt bra, bara för att det innehöll drakar. (min kritiska ådra tar totalledigt så fort drakar är inblandade...)

men andra idéer.. tjae.

nån som gjort ett rollspel som utspelar sig i en värld med inka-liknande typer? maya-indianer, galna spanska conqistadorer(eller hur det nu stavas) ihopblandat med diverse glada kreatur hämtade direkt ur sydamerikansk mytologi??? hm. kanske, kanske inte... :gremtongue:
 

TheGoblin

Veteran
Joined
13 Aug 2001
Messages
91
Location
Norrrrrland!
Det är ju alltid en idé, men det skulle nog krävas en del efterforskning för att det skulle bli bra. Om man dessutom skulle ha med aztekerna att göra så skulle riskan att offras öka. Men visst, det är alltid en idé...
 
Top