Nekromanti Goa gubbar

kragghack

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
219
Location
Umeå
Här kommer jag med en liten undersökning.

Viken är eran coolaste/roligaste RP ni haft?

Min var en köpman som var helt otrolig på att övertala och köpslå. Han var otroligt feg, så direkt när det verkade bli farligt så försökte han hitta nått ställe att gömma sig på.

/Anders
 

Jag

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
41
Location
Västerås
Min var/är en Paladin som har hängt med länge. Det tuffaste med honom är att han är såpass inbiten i tron att han inte tvekar att föra sina vänner till spottstocken. Där han sedan predikar för dem oavsett om de vill höra på eller inte. Han är den tuffaste Rp jag har.
/Nicklas
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,885
Location
Barcelona
Det var min wongosiske drömmakare och sedemera utkastare "Wisnaak Bhlaagha", vars rollformulär jag olyckligtvis slarvade bort för inte allt för länge sedan /images/icons/frown.gif. Detta var inte bara min bästa rollperson någonsin, utan den första, men trots detta saknade den alla koboldiska tendenser. Den hade en mycket väl utpräglad personlighet, var kedjerökare och ville bli vän med alla fast de sällan ville bli vän med honom.

fast det var ju inte till Eon, förstås.

/Dnalor
 

Jan Arenö

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
219
Location
Karlstad, Sverige
Tänkte jag skulle försöka lägga mig i lite snack på sidan...

Låt se, enligt min mening är det fruktansvärt svårt att bar a ta ut en karaktär som man anser "vara den bästa". Jag ser rollspel mer som en helhets syn, det är inte bara ens egna rollspelande som räknas, det är minst (om inte mer) upp till de man spelar med att få fram den rätta atmosfären.
Jag har tidigare spelat med såpass tråkiga rollspelare som ser rollspel mer som ett spel, än att spela en roll, och det är först nu på senare år som jag hittat andra jag kan spela med.
Med den mest aktiva gruppen började vi spela Mutant 2, en gammal klassiker som ofta glöms bort. Där spelade jag en Mullvad som var en riktig fixare. Han tillsammans med en nedsupen (blev det efter ett tag i alla fall) Estländare bildade en bra kombination. Det blev stora rollspels insatser och Sergei (Estländaren) och Alfons (min karaktär) blev goda vänner. Det hela slutade dock olyckligt med att min mullvad offrade sig för en granat...
En annan åsikt är att om man vill ge sin karaktär mycket ska man utveckla den mellan spelmötena. En bra sak är att skriva krönika åt karaktären. I mutant 2 kampanjen blev det Sergei o Alfons som skrev krönika, i Tidningsform. Nytt, inspereande för de andra spelarna och stort fjäsk för spelledaren (hehehe)

[--- Jan Arenö ---]
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Viken är eran coolaste/roligaste RP ni haft?

Ouch. Svårt att välja.

Mina tre favoriter är nog jedi padawan Kiyone Lerrison (Star Wars RPG), väpnaren Tuva (Västmark) och gycklarflickan Missne (DoD). I Eon (och god fyra på totala listan) är det magister Rafali som är den härligaste rollperson som jag har spelat.

Kiyone Lerrison var ung, oerfaren och idealistisk ut till tåspetsarna, och höll på att få både däng och mersmak för den Mörka sidan av Darth Vader och Kiyones onda moster.

Missne lyckades, trots total avsaknad av våldsamma färdigheter (hon lärde sig iofs Kast med ölkrus till FV 5) överleva hela Femte Konfluxen, och det utan att fega allt för mycket. Det var en härligt glad rollperson, som tog livet och problemen med en klackspark. 8)

Om Tuva och Rafali får ni läsa mer om i respektive rollspel. 8)


- Krille
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Min absoluta favorit är en otroligt brutal och hänsynslös riddare som blivit något av en förkämpa för "the dark side" sedan han blivit biten av en varulv. (för att sammanfatta några års spelande i ett par meningar) Men genom att döda "alphavampyren" och sedan genomgått vissa mystiska riter har han lyckats förhindra transformeringen innan den gått för långt. Han äger ett slott inne i mörka Morgain Forest och beger sig tillsammans med sin mycket vackra men ack så onda fru ut på äventyr med några andra mesiga riddare (RP). Sir Foilan, som riddaren heter, har lyckats hålla sig vid liv i ett bra tag och börjar så smått bli lite för bra. Så han ligger lite på hyllan nu.
För övrigt har han sopat mattan med Gawyn! Sir Foilan regerar.

Sir Foilan - som är en ond riddare! mohahaha...

Tomorrow is a good day to die!
 
G

Guest

Guest
Min roligaste slp. är nog en tomte som dök upp lite varsomhelst och vage gång rp. mötte honom så skildes dom åt med att dom hade förstört tomtens liv lite till
ex. 1. Drev honom från sitt hus. 2. Förstörde hans mat vagn. 3. Nästan dränkte honom. 4. försökte att mata vargarna med honom.

Men rp:arna fick sitt straff!!!
 

Vrimzikiel

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
21
Location
Göteborg
Min roligaste rollperson måste nog vara en av de första jag gjorde till Drakar&Demoner. Mewgull (klaga inte på namnet hehehe) hette han och han var elmentarmagiker.. inriktad på eld. Han var ganska feg. Han är den enda magikern jag könner till med 12 i stjäla föremål. Sedan spelade han dock nån kampanj där en drake dödades och nu är han för rik för att spelas med.

Till eon är nog min nya alv min favorit. Han är jättebra på att slåss, spåra och smyga och sådant. Men han är otroligt feg och flyr så fort fara nalkas!

/Vrimzikiel
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Men nej...

... inte blev han biten av en varulv. Av en vampyr skall det vara. Vampyerer har han slagits emot, det var lite frustrerande för de tålde så jädra mkt stryk.

/Sir Foilan - det var alldeles för längesen man lirade Pendragon

And Heaven Eternally Burns....
 

GabbeGM

Veteran
Joined
16 Jun 2001
Messages
3
Location
Borås ( Målsryd )
Jag har bara haft en och han, jag menar hon är skitbal...
Hon är missionär och hennes familj är mycket troende, hon är immun mot pesten och hon är fräck. Jag ska spela så länge jag kan med henne och inte göra som vissa andra ( tex Nej jag fick inte framgångsrikt yrke och inte 275 Styrka nä jag går och dör...) PS vissa är faktiskt sånna...

Gabbe
 

Taavo

Veteran
Joined
16 May 2005
Messages
9
Location
Umeå
Det är helt utan tvekan min Marnak Thrukk Arûg Storkäft. Stor som ett hus men snäll som en hundvalp tog han världen med storm.
 
Top