Nekromanti GnomviD

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Hejsan vurrnu,

Här på internet går jag under pseudonymen GnomviD. Jämfört med många andra här kom jag igång sent med mitt rollspelande: 2004, med först Drakar -91 och sedan mycket New World of Darkness. Med Nordnordost-gänget har jag de senaste åren spelat en massa fräsiga spel, snackat speldesign och arrat Indierum. Trots en ganska bred spelerfarenhet har jag dock faktiskt bara spelat ett enda pass D&D i mitt liv!

Just nu gillar jag spel där viktiga ingredienser är relationer, svåra val, karaktärsspel och improvisation; sånt som brukar få etiketter som Story now, friform, indie, story games, hippieflum, o.s.v. Några spel jag gillar är Polaris, Apocalypse World, The Daughters of Verona, Kagematsu och A Thousand and One Nights. Dessutom går jag igång på miljöer som dryper av färg och känns levande, med en intern logik att grotta ner sig i. Det senaste året har jag fått upp intresse för både brädspel och lajv och vidgar nu snarare vyerna där än genom att läsa in mig på nya rollspel.

Mitt sisyfosprojekt Den yttersta domen har i många år levt i form av konventsäventyr och samlat en skara lärjungar som varje Gothcon och Sävcon brukar dyka upp och fråga efter det senaste äventyret. En dag, insha'Allah, kanske det blir en tryckt bok av det, eller ett släpp av äventyren så att var och en kan spela dem med sin hemmagrupp.

Mig kan man träffa i Indierummet på Gothcon eller i Nordnordosts återkommande arrangemang på Sävcon och Nordsken. Eller i Luleå, där jag bor med Korpa.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,467
Location
Stockholm
Jag tänker alltid att det står GnomeVid, typ som en videobutik för gnomer.
GnomviD said:
Haha! Namnet härstammar faktiskt från en gammal Herman Hedning-tidning där de rollspelar och Lilleman blir tvingad att spela en värdelös, dualklassad tjuv/präst vid namn - just det - Gnomvid. :)
 
Top