Nekromanti GM Badges



Taktik, story, improv, tinker, player skill och mystery (såklart).

eller kanske inte såklart... story hade lika gärna kunnat vara Map, player skill hade kunnat vara dice...
 
Old school-D&D, OSR:


Map, Run, Death, GM in charge (=rulings not rules)
 
Dirty hippie games:


Shared GMing, Improv, Mirror ideas, Drama

Saga:


GM in charge, Improv, Mirror ideas, Drama
 
är väl det som jag försöker hålla konsekvent. Resten varierar beroende på spel och spelgrupp.
 


Ser det ut just nu, men är så länge sedan jag spellett innan min nuvarande grupp så jag är ganska ringrostig. Den här stilen är den jag tror är bäst med min nuvarande grupp men vi får se hur det förlöper.
 
Pretto/Impro/friform



Varför välja mellan olika sätt att spela spel på? ;)

Sedan är det ju lite motsägelsefullt med den där kombon på slutet: characters are great och Character death...men det är ju skitkul att spela ut den typen av tungt drama, inte minst där rollpersoner kan dö.
 
GM Badges har funnits ett tag på nätet. På det gamla forumet var det vanligt att folk hade dem i sina signaturer.
Jag tycker dock att denna sida är bättre på att förklara vad de olika spelledar-märkena betyder:
http://elthosrpg.blogspot.se/p/gm-merit-badges-list.html

Jag gick igenom listan och kom fram till att mer än ett dussin badges passade in på mig, tyvärr tillåter forumet bara 10 bilder per inlägg. Efter utränsning blev dessa kvar:

scary.jpg
My games will be Scary
Favvospelen är just nu LotFP & CoC.

mystery.jpg
My games focuses on Exploration & Mystery
Favvospelen är fortfarande LotFP & CoC.

gonzo.jpg
My games are Gonzo and can include a lot of strangeness
Favvospelen är...

disturbing.jpg
My games include Disturbing content
Favvospelen...

playerskill.jpg
My game focuses on Player Skill rather than character abilities
This! So very much this!

dice.jpg
I roll Dice in the open and don't fudge the results in my games
För mig är fudge en form av godis, inte en rollspelsstil

tinker.jpg
I frequently Tinker with the rules of the game
Jag bedömer t.o.m. hur bra ett rollspel är efter hur lätt det är att husregla.

run.jpg
Players in my game should be prepared to Run when the odds are against them
OSR = Oh! Shit!! RUN!!!

incharge.jpg
The GM is In Charge in my games and "rule-zero" is in effect
Även om vi har roterande DM så är det tillfällige DM:en som bestämmer.

characterdeath.jpg
Players characters Death is a likely event in my games
Inte bara troligt, snarare är det otroligt att alla överlever.
 
Back
Top