Gladiators Ready!

Ni blir lite bryskt väckta, lätt frukost och sedan bär det av till att sätta på er nya utrustning och vapen. Er Lanista ser över er och nickar med beröm. "Det blir lite kämpigt idag, men så länge ni tänker smart och jobbar tillsammans så kommer ni ut igen, förhoppnigsvis. "
Ni blir fastkedjade två och två i benen (en i vänster en i höger) innan ni släpps ut på arenan där publiken hejar på er, applåderar högljutt för att stötta er.
@Vicotnik + @Rymdhamster
@Klingonsylt + @God45
@Sidd + @Leon
Då ni är ett ojämnt tal personer, sätts @Sömniga Isaac ihop med en stackare som verkar vara ny sedan igår i en bröstplåt, svärd och hjälm.
Ni möts ute på arenan av en grupp av 6st mörkhyade krigare.

Vad gör ni;
1: Defensiv stans - låt dem komma till mig.
2: Offensiv stans - slå först och slå dem hårt.
3: Alert stans - bered på att ducka och undvika
4: Charma publiken

1773673192910.png

"Ok, vi är fler än dem, men de är snabbare och friare att röra på sig - sex fria krigare mot fyra par. Jag tycker vi håller ihop i en defensiv klunga och låter dem komma till oss".

"Ok, vi är fler än dem, men de är snabbare och friare att röra på sig - sex fria krigare mot fyra par. Jag tycker vi håller ihop i en defensiv klunga och låter dem komma till oss".
Seth brölar ”Vi sprider ut oss och omringar dem från 6 olika håll!”
Tittar på de andra generat och undrar vart Minimus försöker ta vägen?
(1: Defensiv stans)
Riktar sin långa treudd mot fienden och försvarar hjältemodigt sin frände som skramlar mellan benen bakom…

2. Låt dem komma till oss och när de blottar en lucka så sliter vi dem i stycken, säger Otto till färskingen. Hans blick stadigt fäst på sitt motstånd. Djupa andetag, som för att hålla sitt sinna sinnen skärpta.

Seth brölar ”Vi sprider ut oss och omringar dem från 6 olika håll!”
Tittar på de andra generat och undrar vart Minimus försöker ta vägen?
(1: Defensiv stans)
Riktar sin långa treudd mot fienden och försvarar hjältemodigt sin frände som skramlar mellan benen bakom…
"Kom igen Seth! Kom igen Seth! Jag håller koll här nere!"

Jag tänker att jag också måste köra Defensiv stans i så fall, så 1.

Zephyr håller sig bakom Roy och hans sköld och skickar pisksnärtar mot ansikten och smalben. Scimitaren håller han redo för att kunna rusa fram och utdela tjuvhugg om tillfälle ges.

@Vicotnik + @Rymdhamster,
Med Roy som skölden uppåt och Zephyr bakom kommer två emot er, pisksnärtarna får dem att reagera förvånat, försöker backa undan medans de med sina spjut försöker komma åt en av er, men det är svårt med skölden ivägen.

@Klingonsylt + @God45
Med gemensamt arbete lyckas ni fälla ner den som är närmast er. Divico och Camilla lyckas med sin gemensamma styrka, hålla er uppe på fötter när motkämpen faller ner i sanden. Hans hjälp faller bort, sand i ögonen. Ni har en motståndare på väg emot er och en i sanden under er som försöker koordinera ett slag upp mot er (det slår in i medusa målade skölden).

@Sidd + @Leon
Med Minimus bakom Seth, blir kampen lite svår manuvrerad. Seth, du lyckas rispa motståndaren på vänster sida men blir samtidigt rispad (inte skadad) på höger sida, nästan så svärdet kapar örat.

@Sömniga Isaac Otto, din medhjälpare försöker nervöst vara till hjälp men fumlar med sina steg och drar i kedjan så du nästan tappar balansen och får en skada i vänster arm, istället för svärdet genom magen (vilket din rustning skulle tagit smällen av). Din medhjäpare attackerar klumpigt, men lyckas få en ett slag och skadar er motståndare i benet.

⭐ Notis: Kedjan mellan er är lite mer än 1½ meter lång. Nog att röra sig runt, men utmanande i strid.
Skada: Otto : 1

Vad gör ni;
1: Defensiv stans - låt dem komma till mig.
2: Offensiv stans - slå först och slå dem hårt.
3: Alert stans - bered på att ducka och undvika
4: Charma publiken

Zephyr kan se hur Roy gör sig redo (2: Offensiv stans) för att anfalla sina motståndare. Roys blick söker efter öppning att kasta sin yxa på en av sina motståndare för att sen kunna häva sig över den andra med skölden för att slå in sin fiendes skalle med skölden.

Back