Gladiators Ready!

Roy hugger huvudet av mannen och lyfter det triumferande över huvudet, publiken vill ha blod och död då ska de få det. Roy är lite förvånad över att kvinnan överger sin kämpe, hade hon nekat döden hade mannen fått överleva.

Efter striden har lagt sig så samlar Roy ihop det som kastas ner till honom. Buggar innan han lämnar arenan.

Roy tränar teknik och försöker bygga upp sin smidighet (2: Träna upp Vighet).

Dagen därpå är lugnare, ingen strid, ingen publik som skriker för att se blod. Ni blir renskrubbade, får ett gott mål mat samt beröm från er Lanista som även ger er nya kläder för att ersätta de ni har som numera är smutsiga, trasiga och knappt håller ihop längre. Maten smakar underbart, vinet är lite utvattnat men smakar gott nog för att njutas av. Er Lanista varnar er för "damen i rött". " Madam Elena Valenti, ni har haft ner hennes champions två gånger nu, så vem vet vad hon kommer försöka med. Nästa match kan bli tuffare, men vinner ni den så kan inte bara ära bli er, men ni kan alla ha en chans för status."

1772353974844.png

Ni kan nu välja mellan mer utrustning.
2 sett: läder rustningar
Sköldar - olika stilar och former
Spjut, svärd i olika stilar, och så klart ett nytt nät (@Sömniga Isaac ).

Vad gör ni för att förbereda er för den tuffa matchen? (Ni kan träna upp till 5 i en rank)
1: Träna upp Styrka
2: Träna upp Vighet
3: Träna upp Uthålighet
4: Vila/återhämta från skada (detta tar bort 1 skada, har man mer än 1 så kan man bara ta bort 1 i taget)

Otto studerar sitt nya nät, allt medan han tar hand om sin sista skada. Denna gång ska han vara på topp när han ger sig ut i arenan för att nedgöra sin fiende. (4, vila).

Tar på mig en ny läder rustning och en sköld. Målar ett stiliserat medusa huvud på skölden.

1: Styrka är vägen till seger. Jag bänkpressar stockar.

Tar en läderrustning och 2 tränar upp vighet!

Edit; Och tar ett kortsvärd med skida dessutom.

Last edited:
Roy fortsätter finslipa sin teknik(2: Träna upp Vighet) i väntan på nästa match.

När det gäller utrustning så förser han sig med ett par extra yxor och en ny sköld (har han kvar sin läderrustning sen tidigare eller den tagits ifrån honom?)

Roy fortsätter finslipa sin teknik(2: Träna upp Vighet) i väntan på nästa match.

När det gäller utrustning så förser han sig med ett par extra yxor och en ny sköld (har han kvar sin läderrustning sen tidigare eller den tagits ifrån honom?)
Så länge jag inte skriver att er utrustning skadas eller förstörs, så har ni den.

Dagen därpå när ni kliver ur på arenan, är arenan fullsatt med folk som jublar och buar åt er. Ni ser hur arenan byggts upp med sten pelare, några står upp, andra ligger ner trasiga. Vassa kedjor är spända mellan vissa stenar, hela arenan verkar ha ändrats för att vara mer farlig, mer dödlig. När gallret går ner bakom er, går två galler grindar upp på höger och vänster sida.

Först går en lång (nästan 2 m) muskulös man ut med kedja och en tung hammare (mace) i andra handen.
1772522797422.pngUlfric Skalle

Från den andra grinden kommer en man ut som måste ducka för att komma ut, nästan 2½meter lång best av en man med en klubba stor som ett barn i ena handen. Han vrålar, ser på er som om ni är perfekta att trampa på.
1772522838646.pngArchan

Bredvid Archan är en kort man, som en fluga som surrar nära, nästan som en instruktör, taktiker kanske som om han beskriver arenan åt denna gigantiska fara på två ben. Dessa två personer verkar farliga, mer så än de andra varit.

Vad gör ni;
1: Defensiv stans - låt dem komma till mig.
2: Offensiv stans - slå först och slå dem hårt.
3: Alert stans - bered på att ducka och undvika
4: Charma publiken

Jag håller mig alert och försöker kolla hur "Blaster" förlåt Archan och "Master" förlåt flugan funkar ihop. Uppstår en lucka kuttar jag den lille.

2: Jag tänker krossa huvudet på den korta mannen. Kan jag slå ut hjärnan har vi kanske en chans. Men är de där monstren taktiskt koordinerade är vi körda.

Back