Nekromanti Gladiatorer & Arenaer

Galdermester

Warrior
Joined
30 May 2001
Messages
221
Location
Norge
Etter å ha lest litt om stridskunster så kom jeg til å tenke litt videre fra ordet "gladiatortrening".
Gladiatorer og arenaer er jo ett ganske "klassisk" fantasy element, men hvor finnes de i Mundana?

Vi spiller hovedsaklig i Asharina og Soldarn, og jeg kan ikke huske at jeg har sett noe spor til arenaer i den boken, og jeg kan heller ikke huske at jeg har lest noe om gladiatorer og arenaer i verken Consaber eller Cirefalier boken.
De er jo tydeligvis representert i Det Jargiske Keiserdømmet, men er det kun der som arenaer og gladiatorer er utbredt? :rolleyes:
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,255
Glöm inte Jargien! Där har varje stad med självrespekt minst en arena.
 

AnVili

Warrior
Joined
1 Dec 2003
Messages
246
Det finns både en gladiatorskola och en gladiatorarena i Nimto i Asharien. Står lite kort om det i Asharien och Soldarn-boken.
 

Galdermester

Warrior
Joined
30 May 2001
Messages
221
Location
Norge
@AnVili det var akkurat det jeg var ute etter, en referanse :)
Jeg hadde helt glemt Nimto, men etter som jeg husker og har sett så er det kun Nimto hvor arenaer eller gladiatorer er nevnt i asharien og soldarn? På kartet over Nimto så er jo oktagonen eller arenaen tegnet inn, men på de andre byene så finnes det jo ingen arenaer tegnet inn. Så det er vel kanskje tvilsomt om hvor populært arenaer er i Asharien, og hva med Soldarn? Finnes det arenaer og gladiatorer der i det hele tatt? (Jeg bryr meg hovedsaklig kun om Asharien og Soldarn siden vi spiller der nå).
 
Top