Nekromanti Glad påsk från Norbotten

Joined
1 Feb 2013
Messages
859
Location
Norrbotten
Gammal rollspelare från norrbottens inland.

Började min rollspelskariär med Gamla drakar och demoner i slutet av 80 talet. Spelade även mutant, shock, Western och några fler. hade ett uppehåll och har sedan spelat Eon med fler. sedan haft uppehåll igen.
mestadels på grund av brist på folk att spela med.

Tänkte jag skulle joina Rollspel och se mig omkring här lite
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Välkommen till forumet!

Just den här helgen är det lite stiltje på få forumet för att många är iväg och spelar spel på GothCon i Göteborg. Men om några dagar drar nog diskussionerna igång igen.
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
859
Location
Norrbotten
Jag blir själv borta några dagar i helgen. ska inte på GothCon men ute i skogen till stugan ver påsk. får väl se om det är mer livat här när ja är tebax
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Varmt välkommen!

I Luleå och Boden finns det en hel del folk som är engagerade inom bordsrollspelhobbyn, och i Älvsbyn brukade det finnas en hel del lajvare som spelade bordsrollspel-. Nackdelen med Älvsbyn är att folk ten derar att flytta därifrån, så de flesta rollspelare/lajvare jag kände därifrån har flyttat.
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
859
Location
Norrbotten
Ja jo det är på grund av utflyttning som jag förlorat mina rolspelare. de flesta har flyttat långt långt bort från älvsby, alla söderut medan jag flyttat norrut. visserligen bara dryga 3 mil till vidsel.
har ingen kontakt med några rollspelara i boden eller luleå men man får väl se vad som händer
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,260
Location
Örebro
Välkommen till forumet! :)

Älvsbyn har man hört talas om många gånger i rollspelssammanhang, men det var för typ 10 år sedan så jag gissar att många av dem emigrerat iväg till andra delar som du säger.
 
Top