Nekromanti Gla' Påsk!

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Fet minneslucka....

Vad säger ni om det här påskfirandet:
Jag vaknar upp mitt i natten på ett pendeltåg mot Bålsta, utan jacka såväl som - och det här är konstigare - utan skor. Jag har ramlat och rivit upp ett sår på ena handen, så tröjärmen är nerblodad, men annars mår jag fint. Det som förbryllar mig är hur jag kunnat gå ut (och kommit någonvart) utan skor, för liksom, det är ju asjobbigt att gå omkring utan skor.

Jag begriper verkligen ingenting. Men jag känner mig lite tuff och farlig. Jag kunde till och med bemöta några punkflickors blickar utan att känna mig för töntig. Egentligen skulle jag vilja att hela mitt liv raserade, för ett par veckor, och att allt sedan blev som vanligt igen. Liksom; att få provsmaka det vilda livet.

Fast gärna med skor nästa gång. Aj, vad ont det gör att gå fram över en grusgång i bara strumpor.
 

Dansson

Veteran
Joined
4 Jul 2004
Messages
166
Location
Vålberg, Värmlands län
Re: Fet minneslucka....

Hahahaha, det där var verkligen hardcore påskhärjing! Bannemej!
Jag nöjde mig med ett besök på Rockbaren med lite pälsrusk och allsångsskrål. :gremsmile: ...med skor på för övrigt... :gremwink:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Tack det samma !

Gla påsk på dig åxå !!

/ Joha nK, nyss hemmkommen till päronen från GothCon
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Fet minneslucka....

Haha, fan vad skumt. Jag håller med, jackan kan man förstå men skorna? Men jag har en teori!
För ett antal år sedan så hade min sambo och hennes familj fest i villan mitt ute på landet. Morgonen efter hittade de en komplett uppsättning kläder kvarlämnade, men ingen som kändes vid dem. Använda kläder. Någonhar alltså lämnat festen naken.
Och nu försvinner din jacka och skor. Det är uppenbart att snubben tröttnat på att vara naken nu och börjar sno lite kläder åt gången för att till slut vara fullt påklädd till... öh, nobelmiddagen eller något.


Storuggla, tristo påsko
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Fet minneslucka....

För ett antal år sedan så hade min sambo och hennes familj fest i villan mitt ute på landet. Morgonen efter hittade de en komplett uppsättning kläder kvarlämnade, men ingen som kändes vid dem. Använda kläder. Någonhar alltså lämnat festen naken.
Ha ha! Shit vilken ångest han måste ha haft när han väl piggnade till, sedan.

Och nu försvinner din jacka och skor. Det är uppenbart att snubben tröttnat på att vara naken nu och börjar sno lite kläder åt gången för att till slut vara fullt påklädd till... öh, nobelmiddagen eller något.
Nä, det visade sig faktiskt att jag hade skorna och jackan hemma. Vilket förbryllar mig, för jag tycker det hade varit trovärdigare om jag bara tagit av mig skorna när jag lagt mig någonstans för att sova, och sedan glömt dem när jag begett mig därifrån.

Alkohol är trés farligt, kids. Drick varsamt. Och om du ändå vill kröka; gör det med skorna på.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Fet minneslucka....

Humm, det där låter ju sådär lagom skoj måste jag säga...
För min del så skulle jag nog inte vara så lycklig om jag vaknade upp på detta sättet..
är för övrigt inte så avis på dig när du skulle gå på den där grusgången i bara strumlästen.

/ Johan K, som vill sova !!
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
I perceive a sinister plot...

Jag vaknar upp mitt i natten på ett pendeltåg mot Bålsta, utan jacka såväl som - och det här är konstigare - utan skor.

När jag står på stationen i Jakobsberg och väntar på tåget brukar jag ibland gå längs perrongen och spana in grejorna som ligger och skräpar längs spåret. Det har hänt flera gånger att jag har sett skor ligga där, och funderat hur f-n folk har lyckats bli av med dem när de var ute och åkte tåg.

Ok, betänk nu detta: Jakobsberg ligger längs pendeln mot Bålsta...

- Now, wait a minute, are you suggesting the train has something to do with this?? That there is some kind of... curse over the Balsta route that affects people's footwear?

- Well, Scully, you can at least admit it's a possibility.

--
Åke
 
Top