Nekromanti Giv mig en ny ärkeskurk!

Kherzam-Roghan

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
130
Location
Zinkgruvan
SPELARE UNDER MIN LEDNING SLUTAR LÄSA HÄR!

Jag är i behov av en ny ärkeskurk! Finns det någon som har bra tips med sådana, den som jag redan har nu är inte precis dålig men han har en konstig situation! En av mina RPs är ihop med hans syster! Och därför när han jämnt slåss mot Rpna håller han igen för sin systers skull. Och jag har ingen god lust att göra honom helt ond...

Helt enkelt behöver jag en ny ärkeskurk, och jag hoppas att ni på forumet kan ge mig insperation till en ny liten elaking!

Tirakens död...
Dvärgens bröd...
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
En bra ärkeskurk är skurkaktig på ett smygande sätt. Hans position är aldrig självklar, särskilt inte i början av bekantskapen. Ondskan blir uppenbar först efterhand, då det förrädiska sinnelaget blir alltmer klart för rp:na och de tillslut, kanske alltför sent, blir tvungna att ta ställning mot honom.

- Targon

On ne voit bien qu’avec le cœur. L’essentiel est invisible pour les yeux.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Och en bra ärkeskurk planerar allt noga och genialiskt, på ett sakligt och kallt analytiskt sätt. (Utom när det kommer till hans obligatoriska psykiska nackdel.. /images/icons/wink.gif) Oftast så tänker han på sådant som hjältarna inte märkt själva.. I värsta fall så lurar han dom att HJÄLPA honom, omedvetet!



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 
Joined
18 Aug 2000
Messages
319
Location
Sverige, Stockholm
Eftersom jag knappast räknas som under dig utan står över dig i näringskedjan så tänkte jag att...












































Nejdå, jag bara skojade /images/icons/smile.gif

Baronen som gärna bränner ett par Daaktroende till frukost.
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Visst, den klassiske högintelligente James Bond-skurken typ Blofeld med 200 i IQ (som lik förbannat gör bort sig i slutändan). Tänk dessutom på det här: Riktiga skurkar kommer alltid undan, och kommer de inte undan så är det antingen slumpen som inverkar eller så är de inga riktiga skurkar.

- Targon

On ne voit bien qu’avec le cœur. L’essentiel est invisible pour les yeux.
 
G

Guest

Guest
:Cþ

jag vet inte så mkt om din grupps bakgrundshistoria men... varför inte göra en liten oväntad(?) vändning å göra systern till ärkeskurken? :Cþ jag menar kan man verkligen vara snäll när man har en elak bror?

mvh h[-å]
 
G

Guest

Guest
:Cþ

varför inte göra en oväntad(eller?) vändning och göra systern till skurken?

Mvh h[-å]
 

DjeVul

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
220
En bra ärkeskurk kan vara riddaren eller magikern eller what ever... men han eller hon ska inte vara genomond... kanske skurken får ångest och är mer snäll och vänskaplig än man tror...
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Du kan ju alltid ta och läsa codex 4. Där står det under "Nej mister bond, jag föredrar (eg, förväntar) att du dör!" Där står det mesta. Mycket bra av codex. Har gått drastiskt utför för den tidningen nu. Förbannat.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Hybris

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
139
Snyftskurken "G"

Jag har för mig att denna historia handlar om Göring ( vissa delar) men jag är inte säker, vi kallar honom G. Iaf, G var son till en rik godsherre som gav honom en militär uppfostran och förklarade för honom att alla hade sin platts i livet och att de skulle vara nöjda med den, bonden skulle vara glad över att han fick tjäna godsherren, godsherren skulle tjäna sin baron osv. G svalde detta med hull och hår och började att förakta alla som inte var nöjda med att leva det liv de var födda till. Speciellt bönder och fattiga som klagade och ville få det bättre hela tiden. När han var arton år drabbades hans mor av nån sjukdom och på dödsbädden berättade hon att G:s far igentligen var den gamle och slitne trädgårdsmästaren som hade jobbat på slottet hela G:s liv men han aldrig ens talat med, som styvfadern hade slagit ihjäl för några år sedan. G:s styvfar hade helt enkelt tvingat modern att bli hans fru och leva med honom, för han ville ha en son och verkade inte han någon lycka med den frun han hade då. När G fick veta detta blev han rasande och konfronterade sin styvfar som erkände. G slog då ihjäl styvfadern och flydde från ägorna. Allt han hade blivit uppfostrad till stämde inte överens med honom, han var fel då han själv inte var adlig. Detta tog så hårt på G att han har fått en mental störning som gör att han kan tro att äldre män är hans far och när de sätter sig emot detta blir han galen och slår ihjäl dem.
Kanske kan någon utnyttja honom eller så kan han få för sig att en av spelarna är hans far. Jag har inte tänkt mycket längre och det är bara det med att trädgårdsmästaren var han far som jag kommer ihåg stämde överens med Göring, men du kanske kan använda dig av G för att ge spelarna lite bryderi, om man använder honom på rätt sätt kan det nog bli mycket kul rollspelande.

"Om du beger dig ut på tigerjakt, förvänta dig en tiger"
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Alternativt

Alternativt kan du konstruera en figur som bär en skurks alla drag men som i slutändan visar sig vara den verklige hjälten och kämparen för det godas sak.

- Targon

On ne voit bien qu’avec le cœur. L’essentiel est invisible pour les yeux.
 

Kherzam-Roghan

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
130
Location
Zinkgruvan
Re: :Cþ

Visst, systern som "nästan" är helt oskuldsfull. Hon säger nästan förlåt till varje sak hon gör! Men det skulle vara en mycket elak och rolig vändning!/images/icons/cool.gif

Tirakens död...
Dvärgens bröd...
 

Der_Wald

Veteran
Joined
12 Jul 2001
Messages
41
Location
Östersund
Re: :Cþ

Jag tycker nästan att den övermäktige skurken alla Darth Sidious är tuffare än den smygande Blofeld. En över mäktig super skurk som man måste jävlas som fan med för att spöa.

In Hoc Signio Vinces
 
Top