.nathan
Veteran
Fishin' for kult
Jag blir så imponerad av allas schyssta kommentarer och vidareutveckling av folks äventyrsidéer så jag tänkte testa om det fungerar att få någon respons själv här. Jag kastar helt spontant ut en metkrok och ser om jag får något napp
Jag hade tänkt spela lite rollspel efter en längre tids uppehåll och snackade med några polare om kult. Jag fick en idé alldeles nyss om ett äventyr som kretsar kring ett gisslandrama, tidigt åttiotal någonstans i Sverige.
Stämningen är väl något åt hållet tidiga Beck/Hamilton filmer med amatörpsykologisk kulthorror.
En grupp miljö/politiska/religiösa aktivister stormar ett laboratorie där man håller på med någon etiskt tveksam forskning. Rollpersonerna är ett gäng arga unga män och kvinnor utan egentlig erfarenhet av något liknande som mer eller mindre handlöst kastar sig in i någon slags sabotagesituation. Det hela urartar rätt rejält och blir ett gisslandrama.
Hade tänkt sätta in spelarna direkt i handlingen och låta bakgrunden och karaktärernas förberedelser spelas insprängda i handlingen som tillbakablickar.
Antagligen är dom bara offer för någon stor elak konspiration, som dom kommer bli varse om genom tillbakablickarna, brickor i ett större spel och allt sånt där klichéartat kultaktigt.
Även om det finns tillfällen för action kommer antagligen tyngdpunkten snarare ligga på själva dynamiken i gruppen, etiska problem de ställs in för och rädslan för konfrontation med dom skitsura poliserna och "det andra" om det ska finnas något sånt...
Är det någon som känner att dom kommer på någon schysst twist eller något annat läskigt så skulle det vara kul att höra. Dom skulle ju kunna storma något helt annat också, gisslandramat är det centrala.
Tips på hur jag får in ockultism och något kultmonster i det där skulle också uppskattas. ;D
Även om det känns närmare till hands med lite sci-fi forskning gone wrong så är ockultistiska fuckups roligare, tror jag både jag och mina spelare tycker.
Jag blir så imponerad av allas schyssta kommentarer och vidareutveckling av folks äventyrsidéer så jag tänkte testa om det fungerar att få någon respons själv här. Jag kastar helt spontant ut en metkrok och ser om jag får något napp
Jag hade tänkt spela lite rollspel efter en längre tids uppehåll och snackade med några polare om kult. Jag fick en idé alldeles nyss om ett äventyr som kretsar kring ett gisslandrama, tidigt åttiotal någonstans i Sverige.
Stämningen är väl något åt hållet tidiga Beck/Hamilton filmer med amatörpsykologisk kulthorror.
En grupp miljö/politiska/religiösa aktivister stormar ett laboratorie där man håller på med någon etiskt tveksam forskning. Rollpersonerna är ett gäng arga unga män och kvinnor utan egentlig erfarenhet av något liknande som mer eller mindre handlöst kastar sig in i någon slags sabotagesituation. Det hela urartar rätt rejält och blir ett gisslandrama.
Hade tänkt sätta in spelarna direkt i handlingen och låta bakgrunden och karaktärernas förberedelser spelas insprängda i handlingen som tillbakablickar.
Antagligen är dom bara offer för någon stor elak konspiration, som dom kommer bli varse om genom tillbakablickarna, brickor i ett större spel och allt sånt där klichéartat kultaktigt.
Även om det finns tillfällen för action kommer antagligen tyngdpunkten snarare ligga på själva dynamiken i gruppen, etiska problem de ställs in för och rädslan för konfrontation med dom skitsura poliserna och "det andra" om det ska finnas något sånt...
Är det någon som känner att dom kommer på någon schysst twist eller något annat läskigt så skulle det vara kul att höra. Dom skulle ju kunna storma något helt annat också, gisslandramat är det centrala.
Tips på hur jag får in ockultism och något kultmonster i det där skulle också uppskattas. ;D
Även om det känns närmare till hands med lite sci-fi forskning gone wrong så är ockultistiska fuckups roligare, tror jag både jag och mina spelare tycker.