Gissa källan till bilden

Det står faktiskt "A&E 15".
Med andra ord var just det monstret först publicerat i Alarums & Excursions nr 15.
Men detta är en bok utgiven av ett känt förlag.
Spännande ledtrådar! Eftersom jag funderat kring JG och Mayfair gissar jag att det kända förlaget inte är någon av dem. :)

Men vilka andra förlag gav ut D&D-kompatiblet material? Inte Flying Buffalo ... inte FGU ... gah, vad det står still! :)

Huh har aldrig sett ett sådant statblock förut. "IQ range" och "DEXT. range"?
Det ger ledtråden att detta är från OD&D-eran. När det fanns så lite regler att alla var tvungna att hitta på egna för att fylla ut spelet.
Faktum är att de första sidorna i denna bok innehåller en uppsättning husregler som var populära vid den tiden.

Med en sån här obskyr titel kanske det är förlåtligt att ge svaret efter lite sökarbete? Men spoilermärker ändå pga någon slags komplex. :gremblush:

Med gissningen att du syftade på The Perrin Conventions gick det ganska fort att skaka fram All the World's Monsters II, utgiven av Chaosium (!).

Med en sån här obskyr titel kanske det är förlåtligt att ge svaret efter lite sökarbete? Men spoilermärker ändå pga någon slags komplex. :gremblush:

Med gissningen att du syftade på The Perrin Conventions gick det ganska fort att skaka fram All the World's Monsters II, utgiven av Chaosium (!).
Oj, den har jag aldrig hört talas om. Kul att få lära sig något nytt om något gammalt! :D

Det är korrekt!

DeBracy har bollen.

Back