Den är från Chock. Regelboken i lådan.
Utifrån den ledtråden gissar jag på Tellus från Västerås Stift - för jag kan inte dra mig till minnes så många andra svenska SF-spel där den kan höra hemma.Jag försöker rädda tråden med en ledtråd: det är ett svenskt spel.
Korrekt, nu slapp jag använda ledtråden att spelet är mer jordnära än det ser ut.Utifrån den ledtråden gissar jag på Tellus från Västerås Stift - för jag kan inte dra mig till minnes så många andra svenska SF-spel där den kan höra hemma.
Påminner om ugglan i svärdet i stenen tycker jag, så jag gissar på pendragon.
Haha där avslöjar du dig! Vilken bok kan ligga närmast dig? Kanske ett nyligt ankommet rollspelsloot? :-DOkej, tog närmaste boken.
Too slow!Haha där avslöjar du dig! Vilken bok kan ligga närmast dig? Kanske ett nyligt ankommet rollspelsloot? :-D
/M
Det går ofta väldigt, väldigt fort att sortera in dem i bokhyllan så nej, inte en av dem.Kan inte dina rutiner och hur snabb du är på att sortera bokhyllor och så, men om det var den närmaste boken gissar jag på någon av de här:
Avslöjade jag mig eller gav jag en extra ledtråd?Haha där avslöjar du dig! Vilken bok kan ligga närmast dig? Kanske ett nyligt ankommet rollspelsloot? :-D
/M
Ugglan hittas i Vildmarkens vedermödor, av allas vår fantastiska @Äventyr (även känd som Daniel Lehto).Det går ofta väldigt, väldigt fort att sortera in dem i bokhyllan så nej, inte en av dem.
Avslöjade jag mig eller gav jag en extra ledtråd?![]()
Det var Facebook som spoilade!Det var det senaste rollspelsloot som jag fick
ur Varselklotet?Kviddevitt!
Det är faktiskt inte jag som beskurit bilden, den är så här i denna grundregelbok. Men vilken bok är det?
ur Vaeselklotet?View attachment 32302
Det är faktiskt inte den enda bilden på en blåmes (?) i det här rollspelet, som inte alls handlar om fåglar.Den där pippin känns bekant, men jag kan inte placera den.![]()