Allt jag vet är att Lacuna framöver hade ansetts som en gissning som hade gjorts men inte godkänts! Det spelar obs noll roll, vi kör vidare!Det förstår jag inte, varför skulle det tolkas som att det inte var det? Jag satte ju varken tumme upp eller ner på hans post, och svarade på hans fråga att nej, det är inte mer samtida. "Det är nog inte X utan något annat?" kan jag ändå inte gå med på ska räknas som en gissning på X. Vill man gissa på något får man väl göra det rakt ut tycker jag. Eftersom vissa dessutom verkar köra med principen "kanske är det, jag går och kollar i bokhyllan, yes, det var det" är det ju bara att gå och kolla om man var osäker.
Drakar och Demoner 1987, sagovärldens invånare-kapitlet?
Håller Med! De här var de första Drakar och Demoner-illustrationerna för mig och de har ett ofantligt nostalgiskt värde för mig.De här är lite underskattade
Jo, det sitter lite i ryggmärgen. Håller med om kapitelnamnet, det sticker ut bland de lite torrare rubrikerna. Jens Prenke-illustrationerna är plottrigt detaljrika på ett rätt charmigt sätt.Hahaha ja. Tillbaka i "för lätt" alltså, trots val av superliten detalj. Tänkte att fler är inne på bara Nisses bilder i version 2.De här är lite underskattade, och dessutom ett sådant fantastiskt namn på det där monsterkapitlet.

Exakt samma här. Jag är framför allt oerhört förtjust i den första bilden, där äventyraren lämnar stugan med sina föräldrar bakom sig. Jag har tänkt skriva något introäventyr till DoD med den känslan, får se om det blir av någon gång.Håller Med! De här var de första Drakar och Demoner-illustrationerna för mig och de har ett ofantligt nostalgiskt värde för mig.
Misstänker att det där är någon gyrojet-historia… Mutant 2, kanske?Jo, det sitter lite i ryggmärgen. Håller med om kapitelnamnet, det sticker ut bland de lite torrare rubrikerna. Jens Prenke-illustrationerna är plottrigt detaljrika på ett rätt charmigt sätt.
Svårt att hitta balans mellan igenkännbart och utmanande. Får se om folk känner igen den här puffran.
View attachment 31254
RED: Lade till puffran ifråga.
Om du skriver det lovar jag att spela det i Altors Vidder!Exakt samma här. Jag är framför allt oerhört förtjust i den första bilden, där äventyraren lämnar stugan med sina föräldrar bakom sig. Jag har tänkt skriva något introäventyr till DoD med den känslan, får se om det blir av någon gång.(Sorry för OT.)

Jag har suttit och klurat nu sedan du postade bilden, men jag har inte den blekaste aning - trots den känns vagt bekant. Skitfrustrerande!Svårt att hitta balans mellan igenkännbart och utmanande. Får se om folk känner igen den här puffran.
BURK KRIG är det!Burk krig?
Kan säga att det är Lina Blixt som är illustratör...Då ger vi väl upp alla förhoppningar om enkelhet, tänker jag. Eller det beror ju på vem en frågar förstås.
View attachment 31256
Du får inte vara med här!Kan säga att det är Lina Blixt som är illustratör...
Jag hade aldrig klarat den!Hahaha ja. Tillbaka i "för lätt" alltså, trots val av superliten detalj. Tänkte att fler är inne på bara Nisses bilder i version 2.De här är lite underskattade, och dessutom ett sådant fantastiskt namn på det där monsterkapitlet.
Det här kan alltså ses som en ledtråd, jag försöker inte mobba ut @verlandes.Du får inte vara med här!
Teufelsamlingen?Det här kan alltså ses som en ledtråd, jag försöker inte mobba ut @verlandes.
Kaskelot?Då ger vi väl upp alla förhoppningar om enkelhet, tänker jag. Eller det beror ju på vem en frågar förstås.
View attachment 31256