Gissa källan till bilden

Jag föreställer mig att alla tror att Eon fortfarande har de dassiga Hellervik-illustrationerna från modulerna till Eon 1, och därför aldrig tittar i några av de nya böckerna. Lite därför jag postat några av mina favoritbilder från femman.
Det här var ju pinsamt,
Jag såg din bild och tänkte, "vafan varför postar han inget ifrån eon 5 istället? Då kan jag ju känna igen den och vinna någon gång"

Omslaget till Alver i Chronopia var omdiskuterat när det kom, men varifrån kommer denna strutsryttare?

1780553000330.png

1780552885963.png

Ett svenskt spel som inte finns på svenska.

Hmmmm ... nått slags fantasy. Så inte CY_BORG, Frontier Scum eller Death in Space. Och Mörk Borg finns på svenska, så inte det heller.

Har inte den minsta aning. Är det fantasy eller är det en luring?

Det är fantasy.
Utgivet av amerikanskt förlag.

Skaparen till spelet finns på forumet men är inte våldsamt aktiv.

Namnet Lost Roads of Lociam kryper upp ur något dammigt hörn i min hjärna, så jag lobbar in det.

Spelet gavs ut efter en relativt framgångsrik crowdfunding-kampanj för ett par år sedan (väldigt framgångsrikt för ett spel på den här skalan, men såklart långt ifrån några Fria Ligan-siffror).

Speciellt för den här kampanjen var dock att den var varken på Kickstarter eller Backerkit, men lyckades bra ändå.

Det där grubblar jag över. Jag har alltså så dålig koll att jag inte vet vilka här som har skapat egna rollspel. :(

Det ringer inga klockor hos mig.

Nästa ledtråd får väl vara att det är ett väldigt avskalat OSR spel, och att namnet kan för den som tänker på det sättet föra tankarna till ett engelskt uttryck för att ge någon oralsex.

Det tror jag dock är helt oavsiktligt, men jag vet ärligt talat inte.

Back