Svarte Faraonen
Sumer is icumen in
För att klargöra, om någon skulle vilseledas av vad jag skriver: det är alltså Lands of Adventure jag hittade på Emmaus. Inte spelet jag postar omslaget på. Det kom ut efter att Emmaus på Kirseberg lade ner.
Ja, Lee Gold var alltid bättre som zine-redaktör än som spelkonstruktör.För att klargöra, om någon skulle vilseledas av vad jag skriver: det är alltså Lands of Adventure jag hittade på Emmaus.
Det ser ut som om någon gjorde ett rollspel av Terry och Piraterna.Nåväl – vilket spel hittar man det här omslaget på?
Skulle nog beteckna spelet i fråga som diametralt motsatt på den ideologiska skalan.Det ser ut som om någon gjorde ett rollspel av Terry och Piraterna.![]()
Det kom ut innan Emmaus på Kirseberg stängde!TORG?
Kirseberg är ett skrämmande ställe. De brände minst 38 häxor i nuvarande Garnisonsplanteringen.Det kom ut innan Emmaus på Kirseberg stängde!
Välgörenhetsbutik i Malmö.Vad sjutton betyder ens "Emmaus på Kirseberg"?
1000 Swords Against HeavenEtt spel jag plockade upp på Emmaus på Kirseberg på ren slump. Alltid tyckt att boxomslaget utlovar ett poetiskt anslag som inte riktigt infrias.
Nåväl – vilket spel hittar man det här omslaget på?
View attachment 30615
Helt korrekt!1000 Swords Against Heaven
(Full disclosure: jag kunde inte titeln i huvet, men visste exakt vilket spel det var så kollade igenom min dropbox)
Emmaus; Nuvarande Björkå Frihet. Kedja av välgörenhetsbutiker.Vad sjutton betyder ens "Emmaus på Kirseberg"?
Ingen aning, men det måste vara Quentin Tarantinos favoritspel.Jag vet inte varför jag fortsätter gissa, tycker det är svårt att hitta bilder när jag väl får rätt. Nåja, vad är detta från:
View attachment 30617
Fel, han kör PbtA (antagligen).Ingen aning, men det måste vara Quentin Tarantinos favoritspel.![]()
Jag vet inte varför jag fortsätter gissa, tycker det är svårt att hitta bilder när jag väl får rätt. Nåja, vad är detta från:
View attachment 30617
Inte Delta Green - men författaren är definitivt inte obekant för DG-spelare.Delta Green. Är det (stavningen kan vara fel nu) Kali Gata?
Nä, dessa fötter är skitledsnaHappy Feet? ;-)