Fan då, trodde den skulle bli svår att ta. Coolt spel, som ligger på framtidens recensionshylla.Qin: the Warring States? (Ingen aning, gissar bara.)
Vad, var det rätt?!Fan då, trodde den skulle bli svår att ta. Coolt spel, som ligger på framtidens recensionshylla.![]()
Burning Empires. Rollspelet som utspelar sig i Iron Empires-världen.
Det är kapitelrubriken.Är det från spelet ”the face of collapse”?
I så fall var det ganska enkelt.
Stämmer bra. Det var tydligen enkelt!Burning Empires. Rollspelet som utspelar sig i Iron Empires-världen.
Rent sakligt är det ju en exploderande katt, men nej. Finns det ett sånt rollspel?Det kan väl inte vara så enkelt, men jag gissar på ”exploding kittens”
Spel, men inte rollspel.Rent sakligt är det ju en exploderande katt, men nej. Finns det ett sånt rollspel?
Bilden är från Prometheus misstag, ett äventyr där man spelar två rollpersoner: en i nutiden och en i det gamla Atlantis.Då undrar jag vad det är som avbildades? Något särskilt tempel eller nått sånt?![]()
Ledtråd då: bilden är inte från grundboken till spelet.
Låter helt rimligt, tycker jag. Men fel spel.Jag tänker att katten vill döda hundvalpar. För satan.
1995Texten får mig att tänka 80-tal.
Toon?Ny ledtråd då. Spelet har redan förekommit i gissningar i den här tråden tidigare.
Yes! Men inte grundboken.Human Occupied Landfill?
Inser att jag verkligen, verkligen inte har någon koll på HOL. Jag vet att det finns, men inte vad det handlar om. Dags för lite research!Human Occupied Landfill?
Buttery Wholesomeness, alltså?Yes! Men inte grundboken.![]()
Yes!Buttery Wholesomeness, alltså?
Nä, @Svarte Faraonen hade rätt spel men inte rätt bok. Ös på.Oklar på vem av oss som vann, men jag hann posta den här i alla fall. Säg till om det var Svarte Faraonen i stället.
Har ingen aning. Lite ledtrådar kan nog få igång gissandet!Konstig sjuksköterska
Det är inget av de två, men det är ett skräckrollspel, eller mer exakt, en modul till ett skräckrollspel, eller ännu mer exakt, en modul till två skräckrollspel.Bilden känns bekant, men kan inte placera det. Känns som det skulle kunna vara hämtad från antingen Silent hill eller Enemy Within, men inget av dataspelen har ett rollspel.
Korrekt! Det andra korrekta svaret är Invasive Procedures.The Book of Unremitting Horror?
Mycket riktigt! Men vilket?Ser ju också ut som ett heist/spionspel
Från 2002!90-tal
Spycraft?Mycket riktigt! Men vilket?
Från 2002!
Yes! Första utgåvan.Spycraft?
Jag har läst boken men kommer ändå inte ihåg vad folk heter.Ojdå. Jag trodde också först på Cyberpunk faktiskt.
Men men ...
Då ska vi se. Vi kör nått superenkelt. För att göra det lite svårare så vill jag även ha namnen på de tre personerna i förgrunden. Jag hade personen till vänster som rollperson när vi spelade det här.
View attachment 30610
Kommer du ihåg bokens titel?Jag har läst boken men kommer ändå inte ihåg vad folk heter.
![]()
Det är väl Dragons of Autumn Twilight, eller?Kommer du ihåg bokens titel?