Gissa källan till bilden

Nej, ett rollspel är det allt – annars hade det väl blivit spöstraff.
Haha, jag fattar det är en ledtråd, men jag har verkligen ingen aning. Men bilden är ju helt fantastisk!

Men jag provar med lite "on the nose"-gissningar, som jag inte vet om de finns som rollspel, men det kan ju vara så att bilden beskriver titeln. Börjar med ...

"Little Fishers"?

Just ja, spöstraff ... "fishing rod". Håv ... vad fan heter det på engelska? "Net" tydligen?

Rod & Net - the Roleplaying Game of Fishing in a Small Pond!

Ja, alltså inte det andra ledet, men kanske det första?

Vet inte om det är fusk att googla fram svaret utifrån ledtrådarna, men det byggde i alla fall på att jag kom ihåg att MB-boken om fiske heter Fisk Borg, och därigenom fick jag fram att det rör sig om Rod, Reel, & Fist. När nu ingen annan verkar ta det på en timme. :)

Vet inte om det är fusk att googla fram svaret utifrån ledtrådarna, men det byggde i alla fall på att jag kom ihåg att MB-boken om fiske heter Fisk Borg, och därigenom fick jag fram att det rör sig om Rod, Reel, & Fist. När nu ingen annan verkar ta det på en timme. :)
Haha jag hade kanske lyckats dinga in "rod" och "reel" med lite charader, men "fist" ... den såg jag inte komma!

Yes! Lite udda med "Fist" som Magnus säger, men som spelet påminner oss:
1778515064467.png

Back