Gissa källan till bilden

Bilden är en tydlig hyllning till AD&D, och den kommer från omslaget till ett relativt nytt rollspel med sådant innehåll, men med inspiration från Pixar filmen Monster Inc och även med delar från Paranoia rollspelet.
Superbra ledtrådar! Ger verkligen nått att bita it.

Måste fundera som fasen på detta, för det är inget jag kommer på på rak arm!

Shit det var en sån vild gissning, baserat på att det var blått och mycket hav! Sjukt att träffa rätt med den!

Gah, jag får svårare och svårare att hitta "intressanta" bilder ... vi tar en för gammelgänget.

Vem är det här och i vilket äventyr spelar hon en roll?
Screenshot 2026-05-08 at 15.49.23.png

Det är den oskyldiga äventyraren Tuviel som sitter på ett namnlöst värdshus i början av Döda Skogen.

Behöver vi göra något för att få fram mer intressanta bilder? (inte för att denna inte var det)

Det är den oskyldiga äventyraren Tuviel som sitter på ett namnlöst värdshus i början av Döda Skogen.

Behöver vi göra något för att få fram mer intressanta bilder? (inte för att denna inte var det)
Jag gillar när det är ett tema. Ska vi hitta något kul helgtema?

Det vore väl kul. Helst inte "obskyra OSR" då. Nån som har nån idé?

Här är en från ett ännu ej släppt svenskt kickstartat spel.
Den vet jag exakt vad det är! Men jag tänker inte säga det ... men jag vet! Prommis! :)

Jag vet inte.

/M

Den vet jag exakt vad det är! Men jag tänker inte säga det ... men jag vet! Prommis! :)

Jag vet inte.

/M
Ja det kanske var lite väl inlindat. Det har befunnit sig i Development Hell de senaste åren då de två spelskaparna begick misstaget att kickstarta både en engelsk och en svensk utgåva som sitt första spel samtidigt.

Okej, lite taskigt val då. Det var Korsväg av Lindorm Dice.

Jag har lite olika uppslag på teman:
  • produkt som rör sig i gränslandet för vad som traditionellt anses vara rollspel
  • personen som har skrivit spelet
  • olika förlag: Fria ligan, WOTC etc
  • rebus eller representativ bild som inte kommer från spelet
  • enbart utrustning
Ska vi ta Kartor som helgtema? Fri tolkning. Först till kvarn.

Back