Gissa källan till bilden

Vad heter spelet och boken bilden kommer ifrån?
Den där ser också bekant ut! Men det säger jag ju om alla bilder ... alla rollspelsbilder påminner nog om varandra på nått sätt! :D

Kommando med futuristiskt vapen. Eld i bakgrunden. Inte nog "40k" för att vara något spel i det universat.

Jag gissar på den senaste upplagan av Traveller!

Den där ser också bekant ut! Men det säger jag ju om alla bilder ... alla rollspelsbilder påminner nog om varandra på nått sätt! :D

Kommando med futuristiskt vapen. Eld i bakgrunden. Inte nog "40k" för att vara något spel i det universat.

Jag gissar på den senaste upplagan av Traveller!
Nej! Och vapnet är inte så futuristiskt, bara en kpist med lasersikte. Det är från ett omslag också.

Spelet är riktigt gammalt. Kan väl kalla det andra generations rollspel kanske? Supplementet är mycket nyare, köpte det i butik för drygt 25 år sedan.

Spelet är riktigt gammalt. Kan väl kalla det andra generations rollspel kanske? Supplementet är mycket nyare, köpte det i butik för drygt 25 år sedan.
Jag tänker på spel som Recon, Twilight 2000 (det från GDW), Phoenix Command och Delta Force.

Delta Force är det ju inte.

Phoenix Command hade väl nästa inga tecknade omslag alls.

Recon ... hmmmm ... eller Twilight 2000?

Twilight 2000 hade många skumma omslag. Kanske detta är något supplement till det spelet?

Nä, ger upp det här. Är inte här för att vara mobboffer åt ett ruttet lingon med mindervärdeskomplex. Villa bara kunna tänka på annat en stund efter att en familjemedlem gick bort imorse och fly verkligheten en stund med alla djäkla nervsmärtor och sjukdomar. Det här var ett påhopp som kom vid exakt värsta tänkbara tillfälle.

Svaret på bildfrågan är Rolemaster - Black Ops. Någon som känner att de kom närmst kan väl ta över.

Nä, ger upp det här. Är inte här för att vara mobboffer åt ett ruttet lingon med mindervärdeskomplex. Villa bara kunna tänka på annat en stund efter att en familjemedlem gick bort imorse och fly verkligheten en stund med alla djäkla nervsmärtor och sjukdomar. Det här var ett påhopp som kom vid exakt värsta tänkbara tillfälle.

Svaret på bildfrågan är Rolemaster - Black Ops. Någon som känner att de kom närmst kan väl ta över.
For what it’s worth tyckte jag att det var en cool bild och hade gärna gissat på den om jag hunnit 😊💙

Lägger upp en bild om ingen har något emot det, från det äventyr som fick mig att fatta storheten med rollspel:

IMG_4350.jpeg

Back