Dem minns jag. De stred alltid hårt mot punkers.Det är Arnor-boken, och bilden föreställer (tror jag) en enhet "raggers" (!).
Dem minns jag. De stred alltid hårt mot punkers.Det är Arnor-boken, och bilden föreställer (tror jag) en enhet "raggers" (!).
Som synes rör det sig om ett spel med ett lättsamt anslag. Det är inte det enda spel med denna ton som skaparen ligger bakom.I så fall undrar jag vilket uråldrigt spel den här bilden kommer från.
View attachment 29901
Är det Eddie Meduzas rollspel Punkjävlar?Som synes rör det sig om ett spel med ett lättsamt anslag. Det är inte det enda spel med denna ton som skaparen ligger bakom.
Tidigare!Toon?![]()
Du ligger rätt i tiden, men det är inte TSR – utan ett spel av någon som tyckte deras produkter var för tungrodda.Metamorphosis Alpha
Tunnels and Trolls....? Heter inte förlaget Flying Buffaloes?Många märkliga saker kan påträffas i spelet – däremot beskrivs inte, som man hade kunnat tänka sig, flygande bufflar.
Ah, du hann före mig!Flying Buffalo gav ut Tunnels & Trolls.
Så det är min gissning.
Det här är mycket riktigt en produkt av Ken St. Andre – dock inte Tunnels & Trolls.Flying Buffalo gav ut Tunnels & Trolls.
Så det är min gissning.
Starfaring???Det här är mycket riktigt en produkt av Ken St. Andre – dock inte Tunnels & Trolls.
Jajamen! Det första (men långt ifrån bästa) science fiction-rollspelet.Starfaring???
Odöda. Soldater, en med gevär kanske. Någon spelar säckpipa, med pickelhuva. Trashig stil. Kaotiskt, figuren till höger om skelettet som får däng ser jag inte ens hur den skulle funka i scenen, armen blir liksom benet på säckpipegubben.Där ser man!
I vanlig ordning tycker jag det är svårt att hitta nivå, men var kommer denna illustration från:
Scum and villainy?Där ser man!
I vanlig ordning tycker jag det är svårt att hitta nivå, men var kommer denna illustration från:
View attachment 29906