Gissa källan till bilden

Nej, det är från WFRP. Äventyret Grapes of Wrath, som dels kom ut i White Dwarf, dels i samlingen The Restless Dead.
Men vad fan! :D

Javisst är det från Grapes of Wrath. @Bolongo tog alltså spelet (WFRP) och båda de rätta svaren! Imponerande!

Attans, då får jag stryka alla gamla WFRP-bilder också ... :D

Grapes of Wrath är för övrigt ett av mina absoluta favoritäventyr att spelleda för WFRP.

OK, en ledtråd:
Citatet i min signatur är från ett supplement till detta spel.
(Men bilden är ur regelboken)

Ledtråd 2:
Spelets konstruktör har varit både extremt avant garde och så mainstream som det går att bli. (i olika spel)

Rätt spel, men jag syftade faktiskt på Jonathan Tweet. ;)
Ah okej, ja Tweet var väl arkitekten bakom D&D3 så mer mainstream än så kan man ju inte bli. :)

Nu ska jag hitta nått modernt, så kanske chansen att någon gamling tar det på en gång minskar! :D

Jag är väldigt osäker. Men det skriker Leviathan (stavas det så) och då borde ju författaren vara Robert J, här på forumet.
Just det! @Robert Jonsson skrev Leviathan och bilden är hämtad från grundregelboken, som ges ut av Mylingspel.

Hmmm svårt att hitta nått som är svårt men inte helt omöjligt. :D

@Sömniga Isaac har bollen!

Jag tycker den går i samma stil som illustrationerna till Svavelvinter, så gissar det bara för att det ska hända något.

Men vi behöver nog en ledtråd, Uttern!

Regelboken hör till kategorin mordvapen sett till tjocklek. Vet inte om det är en vettig ledtråd. Men flera spel med samma spelmotor tenderar att vara tegelstenar. Rigorösa tegelstenar.

Back