Nekromanti GIS-konvertera EON-kartan.

Tell

Hero
Joined
21 Feb 2008
Messages
1,083
Någon som har prövat?
Om inte, har någon några råd inför projektet?
 

Telephalsion

Swordsman
Joined
13 Jun 2009
Messages
681
För mig som är kartmässig lekman, vad är GIS konvertering?

Själv har jag tankar på att göra en Mundana-glob, men behöver ett program som kan göra om den avlånga projektionen av mundanakartan till en projektion som kommer funka på ett klot.
 

Tell

Hero
Joined
21 Feb 2008
Messages
1,083
Konvertering till programmet ARC-Gis, vilket har en hel massa trevliga features. Dels möjliggör det sorterande av massa olika former av informationer och data-nät (vägnät, handelsvägar, städer, provinser, etc.), dels kan det, när tillräcklig data nås, projecera framtida troliga data.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Jag har gjort en Google Maps med Mundana-kartan, men källmaterialet är lite begränsat...
 

sakara

Veteran
Joined
29 Jun 2007
Messages
119
Ifall du har tillgång till mjukvaran så finns det flera tutorials på youtube mfl.

Har du inte det så börja spara. Den är dyr.
 
G

Guest

Guest
SakaraA said:
Ifall du har tillgång till mjukvaran så finns det flera tutorials på youtube mfl.

Har du inte det så börja spara. Den är dyr.
Eller så kan han köra QuantumGIS som definitivt är tillräckligt avancerat för detta ändamål.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Jag försökte mig på ett liknande projekt med min hemmagjorda setting i höstas. Det största problemet är att det tar en väldig massa tid och tålamod, så jag kom inte längre än till kuststräckor och lite floder. Det bästa rådet jag kan ge är att ha enorma mängder tålamod och kanske att börja med ett mindre område så man inte tar sig vatten över huvudet. Men det hade ju klart varit episkt om man kunde få hela Mundana i GIS :gremlaugh:
 
Top