Nekromanti Girl Genius

walium

Ganska töntig, faktiskt
Närmast av en slump snubblade jag över den här serien. Jag är inte någon direkt fan av Phil Foglios tecknarstil, men världen verkar rysligt cool och kringvandrade cirkussällskap funkar alltid.

Dimfrost

Special Circumstances
Jag läste just igenom arkivet. Det verkar vara en trevlig serie som jag nog lär fortsätta läsa som webserie. Däremot känns det inte riktigt värt att köpa.

Men vart fick du cirkussällskapen ifrån?

/Dimfrost

Dimfrost

Special Circumstances
Jag tyckte det var vettigare att börja från början istället, av någon anledning. :gremlaugh: Och då fick man ingen cirkus, men däremot en söt bild med många :zeppelinare: till slut.

/Dimfrost

MrG

Swashbuckler
Girl Genius; Blue prints som släpptes innan serien är ett av de mest inspirerande rollspelsuplement som jag läst, tråkigt nog har ingen gjort ett rollspel av det (ännu), världen är underbar miljö och ofta är extramatrilaet i tidningarna värda pappersutgåvan (eller så är jag förblindad av först numrets artikel om hur att försöka korsa atlanten)

walium

Ganska töntig, faktiskt
Vad jag förstår så håller makarna Foglio på med en Gurps-modul till sin serie. Kanske något för den intresserade? Reglerna är ju lätta att ignorera för den som så önskar.