Nekromanti Ginza?

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,901
Location
Port Kad, The Rim
Någon här som köpt DVD från Ginza.se och kan rapportera hur väl butiken fungerar?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Inga krusiduller

Tja, de har en ful och osökbar webbshop, men står man ut med det och har tålamod att navigera i den så funkar själva betalandet/hemskickandet utan krusiduller.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Jag beställer rätt mycket musik från Ginza och har hittills aldrig haft något att anmärka på.
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Jag kan bara instämma med föregående talare. Det var dock fem-sex år sedan jag beställde därifrån senast, men då funkade allt prima.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Som många adnra säger här..
Jag har aldrig haft nåt problem med Ginza. Det funkar, utan problem.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,069
Location
Ereb Altor
Och själv har jag inte beställt från Ginza sedan 95 sådär, men då funkade det bra. :gremsmile:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
De är en jättebra sajt, och de sålde skivor på postorder långt innan Internet. När jag bodde ett tag i en småstad på 70-talet köpte jag nästan allt från dem, eftersom de artister jag gillade oftast inte fanns på lokala Expert-butiken.
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,769
Location
Nett-ruh-bi
Re: Tack för de positiva beskeden

Ja, Ginza skulle ju inte vara typ Sveriges äldsta, största och lönsammaste postorderfirma för musik och film om de strulade.

När det här med "e-handel" och "IT" var som mest upphaussat, dvs. ungefär år 2000, läste jag någonstans att det i Sverige fanns endast fyra s.k. "e-handelsföretag" som var lönsamma: Ellos, Ikea, Åhléns och Ginza. De övriga drevs av lycksökare som brände miljarder på att uppfinna hjulet på nytt.

Dewil
 

Saxifrage

Hero
Joined
7 May 2003
Messages
1,561
Location
Stockholm
eftersom de artister jag gillade oftast inte fanns på lokala Expert-butiken.

Nej, det är väl rätt få artister som börjat sin bana på en Expert-butik i en byhåla... och än mindre jobbat kvar sedan de blivit kända...

("Öh, Lemmy, har vi någon 10meters TV-kabel kvar?..." :gremwink:)
 

Lange

Veteran
Joined
5 Jun 2004
Messages
88
Location
St Hult
Håller med om att sidan är ganska dålig men man hittar oftast vad man letar efter för de har ett riktigt stort utbud.

Brukar köpa det mesta i musik- och filmväg därifrån. Har fått tag på finfina filmer och musik som otaliga soundtrack, Joy Division och hittade en gång en gamal LP med Madonna men valde inte att köpa den för jag har ingen LP spelare :gremtongue:

MEN i övrigt har jag bara gott att säga om betalning och leveranstid. Någon gång har det hänt att ett omslag varit lite fraktskadat men fixade det på egen hand.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
nåja, på 70-talet hade de flesta "Radio- och TV-affärer" en hel del skivor... i alla fall ett bättre än ett normalt ÅHLENS-varuhus idag (om man inte räknar med de allra största)... Då var även HIFI den stora grejen, inte kameror eller TV, även om det fanns.

På Expert i hålan hittade man skivor med större band som Sabbath, Alice Cooper, 10 CC, Pink Floyd, Deep Purple och sånt... men däremot inte King Crimson.
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
hittat en dålig sak på ginza. dem säljer ett gammalt kul online spel som heter legends of might and magic online där för 30 kr ing extra fees förutom frakt. jag köpte det och det visade sig att alla bilderna på baksidan inte fanns i spelet för det har totalt fallit och är nu som ett medeltids cs. men jag kör det ändå fast om aldrig en server är full typ. jag gör det för jag tycker att det är kul och jag har en klan som ni kan se lite ingame bilder av det på klanens hemsida: www.freewebs.com/omgitburns


MVH: omgitburns
 
Top