Nekromanti Gillets namn

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Jag tycker verkligen INTE att Raiders of Wrnu passar.

Vi borde väl kunna hitta på något mer passande tycker jag.

Har våra karaktärer en gemensam bakgrund? Har vi något gemensamt uppsåt eller mål vi vill uppnå? Finns det en gemensam fiende eller något annat som vi kan ställa upp på? Därifrån borde vi ta vårt namn.

Om vi inte skall ta något kryptisk som inte har någon större mening överhuvudtaget.

Såsom:
Circle of Zel'jin
Grom's loyal Servants
Sacred Cohort of Zul'Jin

Ja. Ni förstår.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Och vara som alla andra fjortisgillen?

...som bara kommit på nått fett namn, typ?

Wrnu-relaterat passar skitbra. Blir vi sugna på att dra in utomstående (vilket vi nog tyvärr kommer behöva göra för att ens klara tiomannainstanser som det ser ut nu...) så får vi tvinga att de reggar sig här och får en anknytning (detta blir ju också officiella gillesforumet så) hit som alla andra.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Namnet går att ändra så länge guild charten inte är inlämnad till Hordes ambassad, det är värt att påpekas.
Och jag kan hålla med om att Raiders of Wrnu inte är något ultimat namn, men jag tycker ändå att namnet på guilden ska ha någon koppling till Rollspel.nu och då är "wrnu" det minst uppseendeväckande på RP-server.
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Re: Och vara som alla andra fjortisgillen?

Så fjortisgillen är alla de som har ett namn som är ok?

Och om du nu vill ha koppling till Rollspel.nu, så vill du ha Wrnu med i namnet eller?

Raiders of Wrnu .. vad ingår i det konceptet då. Är min stilla undran.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Re: Och vara som alla andra fjortisgillen?

"(vilket vi nog tyvärr kommer behöva göra för att ens klara tiomannainstanser som det ser ut nu...)"

Bara för att påpeka att alla instanser upp till level 45-50 är inga problem att klara på fem pers och det är inga levlar vi når imorgon direkt. Många instanser har dock max player på 10, men det har nästan ingenting att göra med hur många man faktiskt behöver vara. :gremsmile: Knivigare blir det då med raidinstanserna, men det tar vi då. :gremtongue:
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Re: Och vara som alla andra fjortisgillen?

Samtidigt så är det ju så att iom Burning Crusade så kommer de flesta 60-70 instanser vara 5-10 manna också man behöver mao inte vara mer än 10 stycken i ett gille och ändå spela det mesta.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Och vara som alla andra fjortisgillen?

Raiders of X'nultuk.

Holy avenging knights.

Da killaz.

The imperial guard.

Order of the eagle.

Namn som dyker upp i en fjortis skalle när han funderar på ett koolt namn till sitt gille. "OK" namn är väl "OK", men vadå. Vi är Rejdarna från Wrnu. Det är vad som håller oss samman, vad vi har gemensamt. Inte att vi hittat ett gille och skuttat med i det, som lika gärna kunnat vara ett annat gille bara att just idag var vi inne och det där gillet rekryterade.

Och allvarligt talat, är namnet verkligen så viktigt? Är det inte bättre att ha en småtöntigt namn så att vi distansierar oss från den gråa massan som tar allting alldeles för seriöst?

När vi samlat på oss 40 level 60-karaktärer och ska börja raida kommer det som ligger till grund för detta gillet ändå alltid att vara Rollspel.nu, och det ska märkas tycker jag. Även om vi blir och agerar mer som ett "vanligt" gille. Bara "Wrnu" är kryptiskt och bra, "Raiders of Wrnu" går bra att "tagga", det LÅTER som ett av de där andra fjortisnamnen men är klart coolare (för vi är världens coolaste webplats för rollspel i skandinavien) och vi visar i båda fallen vart vi är ifrån för någonstans.

Ge ett förslag på ett bättre namn och förklara vad som ingår i det konceptet istället, kommer du med ett tillräckligt bra namnförslag är jag inte obändlig.
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Re: Och vara som alla andra fjortisgillen?

Jag tror du missat två vitala saker.

a) Jag gav förslag.
b) De skall införa en begränsning på hur många som kan vara i en och samma instans samtidigt. Vilket tar bort ditt 'behov' av att ragga externa spelare för att kunna spela instanser.

Sedan svarade du inte på vad Raiders of Wrnu innebar som namn och innehåll. Vad har vi gemensamt förutom en namn, som jag inte tycker om och som jag inte kan se min karaktär vilja ha.

Jag trodde tanken var rollspela. Tillsammans.

Och jag förstår inte vad som är så 'fel' med mina namn. Måste Wrnu in i namnet för att det skall duga eller?
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Så. Dante, läs.

Circle of Wrnu
Wrnu's loyal Servants
Sacred Cohort of Wrnu

färdigt.

Och visst var tanken rollspela Dante?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Re: Så. Dante, läs.

Ytterligare ett förslag:

»Wrnu’s Chosen«

Rollspela?

Jaa, joo – kanske. Fast i /p-chatten har det inte rollspelats jättemycket direkt. Däremot har vi alla varit duktiga på att inte gå OoC i några offentliga kanaler.
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Här får alla läsa ;)

Så. Nu har vi fyra bra förslag som alla slår Raidersof..

Och rollspela. Skall vi ha en diskussion om det eller skall det ta sig naturligt?
Alternativen är väl att rollspela 100% i alla kanaler och att rollspela 100% i alla kanaler förutom gäng/gilleschaten.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Så. Dante, läs.

Jag och Martin satte upp ett fantastiskt skådespel igår, faktiskt. Jag ställde mitt troll jetenära Martins mitt i Orgrimmar typ, och så sprang det förbi en level 60 (? hög iaf) och typ glodde och sa ungefär "wtf?" till vilket jag svarade "Sluta glo, vi är gifta" och han bara.. "ok, såg lite skumt ut bara..." "Klart trollkärlek ser skum ut för dig, grönskinn!" "jag antar det... bäst för er att ni inte gör något offentligt bara!" och sen sprang han vidare :gremlaugh:
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Här får alla läsa ;)

Bah. Opera åt upp mitt inlägg. Vi tar det lite mer kondenserat denna gången:

1. Namn: Raiders of Wrnu eller Wrnu's chosen kvittar för mig. Wrnu's chosen antagligen lite ballare.
2. Rollspelande: Vi får se. Tycker vi att det tramsas för mycket får vi begränsa de kanaler som vi alla kan se och hålla tjattret till mer privata ställen.
 
Top