Nekromanti Giftermål

Vistfare

Veteran
Joined
17 Jan 2002
Messages
20
Location
Kristianstad. Fjälkinge
Min spelledare körde ett äventyr med oss i helgen där en av rollpersonerna (halvtroll) gick och gifte sig med en alvkvinna.
Jag menar det är ju okej med giftemål och så men en alv och ett halvtroll?
Kom gärna med synpunkter.

Ps: För övrigt var äventyret mycket bra!
 

Vistfare

Veteran
Joined
17 Jan 2002
Messages
20
Location
Kristianstad. Fjälkinge
Re: Giftermål, så här gick det till

De träffades på ett värdshus och dagen efter (medans jag och mina kompisar låg dyngfulla vid baren) så smet de iväg och gifte sig i en alvkyrka (finns de sådana?).

Så kan det gå när inte haspen är på... Som flickan sa.
 

Chrono_UBBT

Veteran
Joined
13 Feb 2001
Messages
114
Location
Mars (tänker flytta till Pluto)
Efter fest eller?

Var era rollpersoner uppe hela natten och raggade brudar och söp?(hur spelar ni egentligen?)
Och sen när hela värdshuset låg och sov på morgonen så
fick ni bara för er att supa lite till?
Var alvkvinnan också full?
Hon kan ju ha misstagit honom för en alv?(he he)
Är era äventyr bara massa värdshus och tjejer?
 

Vistfare

Veteran
Joined
17 Jan 2002
Messages
20
Location
Kristianstad. Fjälkinge
Re: Efter fest eller?

För det första så var det ingen efterfest (vi hade bara tråkigt och dessutom så letade vi efter vårat bortsprugna halvtroll), för det andra så är det inte så vanligt att alvkvinnor är fulla!
Jag fattar inte riktigt vad hon föll för...

Men smaken är som baken (olika), hehehe
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Efter fest eller?

Var era rollpersoner uppe hela natten och raggade brudar och söp?(hur spelar ni egentligen?)

Låter klart mer realistiskt rollspel än att bara vara ute och ränna efter monster hela dagarna, tycker jag. (-:

--
Åke
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,592
Det bevisar bara min teori:

Kärleken är inte bara blind, den är desperat också!

Fast lite udda är det nog. Halvtrollet kanske var välutrustat...

Å andra sidan, udda saker händer ibland och de sätter definitivt färg på spelet, så varför inte.

Observera förresten hur jag undvikar alla skämt om att halvtrollet borde ramla omkull hela tiden!

/troberg
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Efter fest eller?

"Can I seeeee that haaaappening?"
"No! I told you, you're still back at the tavern!"
"Are there any giiiiirls there?"
"Nnhhh... sigh."
"Cause if there is, I wanna make a pass at one."

"I have a beer, roll the dice to see if im getting drunk."
"Sigh."
"Am I drunk yet?"
 

Jorge

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
139
Location
Umeå
Re: Efter fest eller?

Med tanke på hur länge ett halvtroll lever i jämförelse med en Alv så tror jag att hon är ute efter hans pengar! :gremsmile:
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Efter fest eller?

"Med tanke på hur länge ett halvtroll lever i jämförelse med en Alv så tror jag att hon är ute efter hans pengar! :)"

hehe, precis, det lär ju inte vara hans tilltalande yttre som fick henne att falla som en fura för honom.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,982
Location
Linköping
Re: Efter fest eller?

Nån har spelat [color:448800]Summoner</font color=448800> märker jag./images/icons/smile.gif
Eller åtminstone sett den roliga filmsnutten om rollspelsgänget.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Efter fest eller?

Hahaha, jepp. Vi är helt skadade. Från och med nu börjar alla konversationer mellan spelarna i gruppen så här:

Jag: "You can talk to each other now."
Spelarna: "Hellllooooo...."
 

von Schnigel

Veteran
Joined
22 Sep 2001
Messages
130
Location
bankeryd en liten håla strax norr om jönköping
kallar du det sjukt?

"Det låter helsjukt!"
Jahaja lyssna på det här då:
En Rp kommer till ett hus och träffar sin farsa (vilket INTE stämmer med bakgrundshistorien) han blir instängd i ett av rummen och pappan säger: "du vet vad du måste göra för att komma här ifrån" Spelaren vet inte detta men annar vad som är på gång (vi börjar tröttna på den här SL:n nu) men låter ändå karaktären neka till känedom om detta varefter farsan uppmanar Rp:n att läsa sin dagbok vilket han gör och i vilken det enligt SL står att han blivit utsatt för vissa "perverserier" från faderns sida (jag låter av hänsyn till andra forumsanvändare bli att närmare beskriva det här, en nåd som SL inte vissade spelarna) och om jag mins det hela rätt (fick det berättat för mig i efterhand) begär fadern att sonen godtyckligt ska utsätta sig för samma sak igen varefter spelaren inte ser någon annan utväg än fadersdråp.
Det kallar jag sjukt men vi håller på att försöka fixa till saker och ting i våran spelgrupp.

/[color:red]von Schnigel</font color=red> som innser att det verkar lite gnälligt att hela tiden beklaga sig på forumet men inte kan låta bli.
 
Top