Nekromanti Gifter i DoD 4.0

Gaidal

Veteran
Joined
8 Oct 2004
Messages
11
Hej igen. Ännu en bok som jag förlagt e grundbok nr2 till drakar o demoner 4.0.
I denna längst bak minns jag ett kapitel om gifter, nu minns jag inte hur dessa funkar. Ännu nån snäll själ som kortfattat kan skriva ner hur gifterna funkar?

Jag har som SL skapat ett eget giftsystem, men det håller inte särskillt bra i alla lägen..

Tack!
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
En till Dagens Gaidal:





/Rising
Kan säga på en gång att Gaidal bör köpa någon bok eller skriva sitt helt egna rollspel. För snart kommer nog en banning...
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,226
Location
Örebro
Re: En till Dagens Gaidal:

Kan säga på en gång att Gaidal bör köpa någon bok eller skriva sitt helt egna rollspel. För snart kommer nog en banning...
Alternativt kan han ju ta och leta reda på alla böckerna som han har :gremwink:
 

peterb

Swordsman
Joined
4 Jan 2004
Messages
400
Location
Lidingö
Re: En till Dagens Gaidal:

Hade han bett om scannade sidor hade jag reagerat, att be om ett referat av en regel eller en sammanställning av fakta ur en regelbok är liksom inget olagligt... Sen kan jag hålla med om att det verkar lite märkligt men det är mest för att han ber om så många referat.
 

Gaidal

Veteran
Joined
8 Oct 2004
Messages
11
Re: En till Dagens Gaidal:

Tack.

Jobbigt att behöva förklara sig en gång till, se tidigare: Dagens Gaidal istället.
 

Gaidal

Veteran
Joined
8 Oct 2004
Messages
11
Re: En till Dagens Gaidal:

Ja det va ju lika trevligt detta. Måste jag lista alla böcker jag har och inte har?
 

Vaun Vuriche

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
327
Location
Göteborg
Re: En till Dagens Gaidal:

Men alltså, om han saknar alla dessa böcker, så är det väl bättre att höra av sig till de där ivägflyttade polarna och be dom kolla upp det eller ännu hellre posta över boken?

Som det är nu så riskerar ju istället blåögda forumiter få skäll från högre makter för att de vill vara snälla.

P.S. Lol åt Dagens Gaidal! Go Rising!
 

Gaidal

Veteran
Joined
8 Oct 2004
Messages
11
Re: En till Dagens Gaidal:

Visst skulle jag kunna göra det. Problemet är att killen bor i Australien. Som jag ser det, dessa böcker tillverkas inte längre, men de oss få som ändå spelar spelet borde ju kunna göra det. Jag hyllar upphovsmännen till detta spel, har haft många roliga dagar tack vare det. I allafall, vore det inte på nått sätt riktigt att kunna spela detta spel? Som jag sagt tidigare så är det endast två böcker jag saknar, (vågar dock inte gå in på mer då jag riskerar att bli förlöjligad igen) och spelet är ändå fullständigt spelbart utan dom, men som sagt, känner inte att jag behöver förklara mina motiv.

Man kan nästan tro att du (Rising) har köpt aktier i Target Games , all respekt åt Target, fast akta så du inte tar i så du spricker. De flesta verkat uppskatta ditt skämt, och det hade antagligen jag med gjort ifall det inte riktats mot mig.

Och sen.. jag frågar efter regler till ett spel.. inte efter rena kopior.
 

Vaun Vuriche

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
327
Location
Göteborg
Re: Ja du din stackare.

Jo, det är nog bara så att du har kommit till en ovanligt cynisk bunt kufar, som sett ett antal försök att få oss att bryta copyright lagar till höger och vänster. Du ska nog inte ta det personligt, utan se det som, ja, jag vet inte vad. Ett prov på människans misstänksamhet över nätet kanske? Vore nåt för en sociolog det här... Vänta lite, ja e ju sociolog. Hmm.

Jag kommer personligen inte att hjälpa dig med material över detta forum, eller någon annanstans heller för den delen. Jag har redan fått på fingrarna för att jag spridit vidare sånt som inte borde ha spridits.

Jag är dock inte lärd i copyrightlagarnas mystik och vad andra gör på detta forum (förutom att häckla dig på ett humoristiskt vis) vill jag inte gärna spå i.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Ladda ner dokumentet som är bifogat i det här inlägget. Det kan i viss mån ersätta drog/gift-kapitlet. Låt dig inspireras.
 

peterb

Swordsman
Joined
4 Jan 2004
Messages
400
Location
Lidingö
Re: En till Dagens Gaidal:

Nu råkar det bara vara så att just i det här fallet så har ingen bett om något som kan kallas otillåtet. Om du vill veta mer om vad man får och inte får göra kan du läsa mer här . Jag har inget emot att de som faktiskt uppmanar andra bryta mot upphovsrättslagen får på fingrarna - men rätt skall vara rätt...
 

Gaidal

Veteran
Joined
8 Oct 2004
Messages
11
Dock så kvarstår problemet hur gifter/droger och örter fungerar , jag minns att det i dod4.0 fanns olika typer av gift; muskelgift, nervgift osv.. sen fanns det olika skalor på hur snabbt man blev påverkad.. samt hur svårt/lätt det var att måstå en ört (fys slag/varje timma lr nått liknande)

Tack ändå för inlägget , väldigt detaljerad utformning.. vilket jag gillar =) kommer att användas då ja vet hur drogerna funkar speltekniskt.
 
Top