Nekromanti Gift....(Inte att man är gift utan gift)

Tzam

Warrior
Joined
16 Oct 2002
Messages
328
Location
öhh... nära Sundsvall
Det är det enligt min mening upp till eran spelgrupp att avgöra, men om det skulle finnas så annser jag att det skulla vara välldigt svårt att få tag på och mycket dyrt.
 

MarcelBongo

Veteran
Joined
8 Oct 2003
Messages
36
Location
Växjö
Finns det något gift som man dör av snabbt, på ca 5 sekunder?
Titta i grundboken under rubriken gifter.

För övrigt är ett gift som dödar offret på fem sekunder en utopi för varje lönnmördare, då jag utifrån mina begränsade kunskaper om fysiologi och toxiologi inte tror att kroppen hinner dö på så kort tid, beaktat tid för blodcirkulationen etc. Tänk även på att hjärnan som regel dör efter kroppen, vilket borde innebära att det tar minst några minuter innan offret är helt dött. Förmodligen finns det någon som besitter bättre och mer precisa kunskaper på ämnet, så rätta mig om jag har fel.

No-Vir
 

Silvervarg

Warrior
Joined
20 Jul 2003
Messages
346
Min rp och en kompis rp lyckades hitta ett riktigt gulligt gift i en borg där en nekrokult höll till. Det hette "Ygris gula död" och var extremt dödligt. Man dog efter på bara några sekunder efter man fått det i sig och man svimmade av en ytterst liten dos. Jag tror giftet var nekrotropiskt. Totalt lukt och smaklöst (Det smakade inget menar jag) och man kan lika gärna rulla sitt svärd, pilar, spjut etc i det som lägga det i folks mat och dryck.
Ni kan ju alltid införskaffa det om ni letar på rätt ställe...


Silvervarg som anser att lönnmord är fegt då lönnar är överlägsna
 

zokie

Veteran
Joined
29 Jun 2003
Messages
156
Ett Elexir med högmagnitud döda, alternativt nån annan skadande besvärjelse
 

lijat

Swordsman
Joined
11 Jun 2003
Messages
505
Location
Umeå
fjärde magnitudens eld ofret kommer att antändas innom en halv minut och besvärjelsen räcker i en minut
 

Cohen

Swordsman
Joined
4 Nov 2002
Messages
420
Location
Gävle
vilket borde innebära att det tar minst några minuter innan offret är helt dött

Runt 10 minuter är så vitt jag vet normalt
 

Cohen

Swordsman
Joined
4 Nov 2002
Messages
420
Location
Gävle
vilket borde innebära att det tar minst några minuter innan offret är helt dött

Runt 10 minuter är så vitt jag vet normalt
 

Raco

Veteran
Joined
12 Jan 2004
Messages
62
Location
Skogen
Nervgift är alltid dödande i rätt dos och det går undan. Om man nu inte tar rätt dos så är nervgift förlamande. Detta finner man hoss extremt giftiga djur.
 

Tesfforp

Warrior
Joined
3 Dec 2003
Messages
226
Location
Stockholm
Mantikoragift tar Ob1t6 trauma varje runda i åtta rundor så det är ett väldigt bra gift att döda med.
Tyvärr tar det lite längre än ca 5 sekunder.
Men ändå!
 
Top