RECENSION Ghostbusters - Kundcenterupplevelsen

God45

#PrayersForBahakan
Jag har läst Ghostbusters - Kundcenterupplevelsen av Oscar ”Gerkub” Herlin. Det är ett hack av spelet Together Among the Stars som jag… Inte läst. Så jag kommer inte göra några jämförelser med det.

Spelet är för två spelare där en spelare är kunden med ett spöke som ställer till problem och den andra är Ghostbusters kundtjänst. Man turas om så båda får spela båda rollerna. Det finns ett system för att skapa problemet, och därmed spöket, kunden plågas av. Det finns sedan ett system för hur samtalet går till (det bästa är att man som kundtjänstpersonal kan få uppgiften att rita spöket!) och avslutas. Och det är hela spelet, två tighta sidor med ett kul lite spel. Promptsen och systemet har mycket potential för att skapa rolig men torr dialog som i filmen. Du kan få RIKTIGT DÅLIGA spöken ur problem generatorn och ändå få vänta upp till 4 arbetsdagar på hjälp!

Spelet kan spelas som sitt eget spel, men känns också som ett kul sätt att sätta upp/generera ett scenario för att spela Ghostbusters the RPG eller Inspectres.

Min första recension 🥹

För er som missat tråden Sommarutmaning: Jack Vegas så bifogar jag spelet för nedladdning här. Och så vill jag ge kredd till spelskaparen vars spel jag hackade, Takuma Okada (noroadhome.itch.io) som gör mysiga små spel, ofta för en eller två spelare, ibland med journalskrivande.

Attachments

Back