Nekromanti Geotropiska fält och portalkrafter???

Celofan

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
167
Två frågor i ett.. det är som ett 2/3 kinderägg. Ok:...
1. Minskar det geotropiska fältet i styrka när man avlägsnar sig från mundana? I så fall.. är det märkbart även på "små" avstånd, sådana som kan uppnås mha. balonger/drakar el. dyl? (dvs. på sin höjd (*hihihi*) ett par tusen meter)

2. Portaler? Kan man lägga en portal på en spegel och sedan hålla i spegeln medan portalen används? Om så är fallet: Om man håller i portalen, och någon kastar igenom ngt. stort, säg.. en ko.. känner man ngn reaktionskraft i portalen på så sätt att den rycker till?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Minskar det geotropiska fältet i styrka när man avlägsnar sig från mundana?"

Ingen vet - ingen har haft någon mätutrustning.

"Kan man lägga en portal på en spegel och sedan hålla i spegeln medan portalen används?"

Va?

"Om så är fallet: Om man håller i portalen, och någon kastar igenom ngt. stort, säg.. en ko.. känner man ngn reaktionskraft i portalen på så sätt att den rycker till?"

Om du som spelledare tycker att det är en ball effekt, svar ja. Annars, nej.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
man kan bara fästa portaler vid fixa punkter. så med andra ord kan man inte peta fast en portal på en spegel... fast det är bara som det står under effekten portal (eller nått sånnt, vet inte riktigt excakt vilken effekt det var portalmojjen använde), men om du frågar mig tycker jag att det bara är dumt, lika dumt som att avståndet 'avstånd' bara räcker 30 meter, och att det på så vis blir enormt svårt att göra portaler som portalerar folk mer än 320 meter...
alltså: en portal borde kunna skicka folk väldans långt utan svårighetsökning ('avstånd' har inget maxavstånd), och man borde kunna fästa portaler på icke fixa punkter.. (fix punkt? vad är det för meserier? hur kan något vara fixt? om alla satte igång och frakta sten från mundanas nordpol till mundanas sydpol så skulle ju mundana långsamt men säkert rubbas ur sin bana (bana?! om den går i en bana så är det ju för fan inte fixt!!) och börja snurra runt solen på ett lite mer udda sätt).

men så är det ju inte enligt de som vanligt extremt marknära reglerna.

Smaffy är jag. blä.
 

Celofan

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
167
<I>Ingen vet - ingen har haft någon mätutrustning.</I>
Jamen jag vill juhinte veta svaret frånngn mundansk magiker som smifflar med mätutrustning. Jag vill juh veta svaret från magiguden "Konstruktören av Eon Rollspelet" :o) *hihi*

<I>Va</I>
Jo, jag var kanske en aning otydlig där :o) Jag menar alltså.. och jag kanske har förstått portaleffekten HELT fel här.. men portalen måste 'fästas'<Sup>X</Sup> på ett föremål? ':o Typ en plan yta.. ex. en spegel eller liknande? (det är sm utgångspunkten för hela mitt resonemang, so om svaret på den frågan är "nej" kan vi skippa det hela*haha* :o) Alltså... kan man lägga en portal, på en bit plant föremål.. en spegel som är så pass liten att man kan bära den?

<Sup>X</Sup> fästai bemärkelsen att portalen är fix i förhållande till föremålet och inte till mundanas mark el. dyl
 
Top