Nekromanti George RR Martin

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Fevre Dream

gillar inte ASoIaF, avgudar den :gremsmile:

dock så kommer jag nog vänta med att läsa resten av böckerna tills han är klar med serien, spännande serie och min favorit lever ännu, men jag är less på att läsa serier som inte är slut :/

har dock precis börjat på Dart Tower serien av Stephen King, verkar riktigt nice
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Fevre Dream

gillar inte ASoIaF, avgudar den
Hehe, ok, my bad.

dock så kommer jag nog vänta med att läsa resten av böckerna tills han är klar med serien, spännande serie och min favorit lever ännu, men jag är less på att läsa serier som inte är slut :/
Jaha, du är en av dem. Jag bryr mig inte så hårt, särskilt inte nu när två böcker kommer att komma med ganska kort mellanrum som det ser ut. Då är det alltså bara två böcker kvar efter det om han håller vad han lovat.

/Balderk
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Fevre Dream

frågan är om han faktiskt lyckas snöra ihop säcken på den tiden, han kan nog göra det men det finns ju andra som inte klarat det... typ jordan och goodkind, som skriver och skriver ut i all förbannelse... :/

dock så lär han väl bli klar om säg 4-5 år och jag har ändå en del annat att läsa, just nu så går det fan inte snabbt, fastnat för film för tillfället då jag har betydligt snabbare uppkoppling in innan :gremsmile:
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Fevre Dream

frågan är om han faktiskt lyckas snöra ihop säcken på den tiden, han kan nog göra det men det finns ju andra som inte klarat det... typ jordan och goodkind, som skriver och skriver ut i all förbannelse... :/
Nja, fast jag litar nog på herr Martin. Eller jag hoppas han kan hålla sig från att skriva fler böcker. Jag vet inte varför, men jag får känslan av att han vet var han vill komma med serien och hur och när den ska sluta, så jag tror på uttalandet om sju böcker. Tills den dag han motbevisar mig alltså.

/Balderk
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Fevre Dream

tills den dagen han säger att nästa bok han skriver råkade bli 2000 sidor så den får delas upp med :/
hur kan dom bara sitta och trycka ut text sådär?
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Fevre Dream

tills den dagen han säger att nästa bok han skriver råkade bli 2000 sidor så den får delas upp med :/
hur kan dom bara sitta och trycka ut text sådär?
Haha, sant. Men gör han så lär ju böckerna ändå komma nära inpå varandra, då kan jag förlåta det. Men jag har fan ingen aning om hur de bajsar ut texten, med Martin verkar det vara så att han har en bild av vad han vill ha med i boken, och skriver tills han tillfredsställt sig med att boken blivit så nära bilden som möjligt. I fallet A Feast for Crows verkar det helt enkelt ha tagit för mycket plats att skriva boken precis som han vill ha den utan att utelämna någopt han velat ha med. Måste var ett jäkla jobb att skriva så pass mycket också. Helt sjukt ju.

/Balderk
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Haha [ant]

Tror inte jag heller. Inte sedan jag såg hur han såg ut och sett lite bilder från hans ungdom... Ser inte ut att ha ett liv, och det verkar föga troligt att han någonsin haft ett.

Han gillar nog att sitta in och dricka sitt :tekopp:

-Balderk, som gillar honom ändå =)
 
Top