Nekromanti genrer - språklektion

Mr Ensis

Veteran
Joined
20 Dec 2000
Messages
16
Speciellt inom fantasy finns det ju många olika, och annars ovanliga, genrer man kan stoppa sitt eller andras spel i. Själv känner jag bara till ett fåtal så som Dark och Neo, båda vet jag vad de är men vad är t.ex. High fantasy egentligen och vad finns det mer för vanliga genrer och vad kallas de då samt, sist men inte minst, vad menar man med dem?
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
jaha...

det här skrev jag i ett annat inlägg för ett tag sedan.. :

Dark fantasy - Världen är smutsig och ondskan är/kan vara överallt... ÖVERALLT!!! Cell's Gemini måste väl klassas hit.
Olycka, misär och ondska är darkfantasy...

High fantasy - Magin finns överallt... Att magi finns är ett välkänt faktum, likaså att drakar bor i grottor och att orcher är onda... Alver bor i skogen och slåss för godheten... High Fantasy ska dock inte blandas ihop med Episk fantasy...

Low Fantasy - Magi är något ovanligt, magiska föremålen få, närmare vår medeltid än High fantasyn... Low fantasy ska dock inte blandas ihop med Grisodlar Fantasy

Episk - Det här är mer scenarionen än världen som avgör... Men Episka scenarion går ut på att döda draken och få halva kungariket och prinsessan... Alternativt rädda världen från en ond nekromantiker... osv..

Grisodlar - De här scenariona går mer ut på att sno tillbaka den där grisen som den elake gubben andersson snodde från din pappa bonden...

chrull - återupprepar sig..

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 
Top