Genesis spelar franska spel

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,693
Location
Göteborg
Smyger in en fråga: finns de några särskilda internationella/engelskspråkiga spel som är extra stora i Frankrike och finns i fransk översättning?

Jag tänker lite på hur man ofta mest hittar Warhammer i spanska spelbutiker (även om jag vid mitt senaste besök även fann mängder med fria ligan) och jag hört att rollspel i Japan är synonymt med Call of Cuthulu.
Alltså, jag är verkligen fel person att fråga. Jag åker ju på konvent i Frankrike, men besöker bara indiebåset. Det finns en massa andra bås där, med flådiga bilder på folk med vapen, men jag har aldrig riktigt noterat vad det är för spel. Jag är ju rätt ointresserad både engelskspråkiga spel (även i översättning) och de populära spelen (eftersom jag inte gillar spelstilen). Huruvida Warhammer eller CoC eller Fria ligan har ett bås på OctoGônes vet jag inte.
 

Zeedox

Hero
Joined
14 May 2021
Messages
1,030
Location
Stockholm
Smyger in en fråga: finns de några särskilda internationella/engelskspråkiga spel som är extra stora i Frankrike och finns i fransk översättning?

Jag tänker lite på hur man ofta mest hittar Warhammer i spanska spelbutiker (även om jag vid mitt senaste besök även fann mängder med fria ligan) och jag hört att rollspel i Japan är synonymt med Call of Cuthulu.
På twitch är det i varje fall många fransktalande som spelar Fabula Ultima nuförtiden.
 
Top