Nekromanti Genburgaren - I Nostradamus tecken

Mukwa

Swashbuckler
Likt Nostradamus spådde ÄS att den vanliga medelklassen i Megastaden i M2089 skulle käka ganska exakt det här: Framtidsmat. Stora pulserande köttstycken, varken levande eller döda, skulle hänga på krokar i väntan på att någon började skära upp kotletter av dem. Sojaprotein var en annan delikatess som gärna intogs samtidigt som all genodlad basföda.

Nu undrar jag vilka andra grejer som det har skrivits rollspel om som slagit in. Hur såg framtiden ut och befinner vi oss i den nu? Vad blir nästa sci-fi-klyschor?

Bonusfråga: Vad tycker ni om genburgaren?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag är odelat positiv till burgaren, även om jag egentligen redan konstaterat att typ alla köttprodukter jag normalt äter (köttfärs och korv i olika former) redan skulle kunna ersättas av sojaprotein eller mykoprotein.

Jag hoppas dock på att de framöver lyckas reproducera även saker som är mindre köttfärs och mer... stek.

Och så behövs kycklig och fisk och så också.

Men det är ett AWESOME steg på vägen.

Vad gäller förutsägelser ska vi se om jag ids rota fram Neotech Hardware lite senare, har för mig att det fanns en del intressant där.

(Den senaste förutsägelsen jag sett är annars nyhetsläsarplattorna i 2001 har jag för mig att det är, som jag överhuvudtaget inte tänkt på tidigare gånger jag läst boken).

Mukwa

Swashbuckler
(Den senaste förutsägelsen jag sett är annars nyhetsläsarplattorna i 2001 har jag för mig att det är, som jag överhuvudtaget inte tänkt på tidigare gånger jag läst boken).
Oh, för mig är Ipads kända under namnet Digiblad från M2089. Inte riktigt samma, men nästan. GPS:en fanns också representerad genom någon slags ficklampa som alltid lös åt det håll som du skulle gå för att navigera i Stadens labyrint av gångar, gränder och interstrador.

rjonas

Hero
Hellre frankenburgare än insektsburgare. -Även om jag är beredd att sätta tänderna i en handfull fluglarver om svälten bankar på dörren.