Nekromanti gemini lajv

Mr SL

Warrior
Joined
28 Dec 2000
Messages
395
Location
i ett obetydelse löst ställe
tjenixen på er!! jag och en polare planerar att gjöra ett gemini lajv!! asså en mörk deckar gåta med grova inslag av mörker och kyrka!!...... någon som har tipps på lokal eller något?? (typ en kyrka) hälst någon stands runt ösd!!

sedan vill jag se er syn på magi under lajv??
 

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
ja jag undrar också varför gemeni?
Det är inget fel med gemeni men det är svårt att hitta en bra kyrka!
Men magin på lajv....hummmmm har aldrig kört lajv =)
 

Gabri L

Warrior
Joined
7 Jun 2001
Messages
384
Location
Sättra, Sverige
Vi hittade en nerlagd tunnelbanestation i norra Stockholm att spela i.... Höga välvda tak, långa mörka gångar, ekon, och stearinljus som flämtade i mörkret. Lägg sedan till de krafsande ljuden av råttor och annat som man helst inte vill se... Så får man till det riktigt bra. Faan vad vi var rädda :gremlaugh:

Bordet vi spelade vid stod mitt på golvet och vi kunde inte se väggarna. Och tro mig, det är som om man sitter mitt i det yttersta mörkret och bara väntar på att mörkret vaknar till liv...

Tror dock att det kan bli svårt att hitta en kyrka som ni får lajva i. Kyrkan har ju fortfarande svårt för rollspel, och lajv i synnerhet. Lycka till, dock. Kolla in om det finns lite nerlagda fabrikslokaler eller lagerlokaler i närheten. Lite ljus från gatan och bilarna som letar sig in genom smutsiga fönster är ju aldrig fel för att skapa lite FEAR!!!
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Tror dock att det kan bli svårt att hitta en kyrka som ni får lajva i. Kyrkan har ju fortfarande svårt för rollspel, och lajv i synnerhet. Lycka till, dock.
'Kyrkan' har inte särskilt svårt för rollspel. Vissa grupper inom kyrkan, som är i högljudd minoritet, har svårt för rollspel.

De flesta inom kyrkan (jag antar du menar den svenska kyrkan) vet antagligen lika lite som de flesta icke-rollspelare. Rollspelares överskattning av sin egen betydelse för kristen paranoia är ganska stor. :gremlaugh:

Erik, som ändock tror det skulle blivit svårt att lajva i en kyrka - det är svårt att få göra det mesta i en kyrka som inte har direkt med kyrkans verksamhet att göra. Men det vore coolt.
 
Top