Gemini 2?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,910
Location
Nordnordost
Någon som vet vem som äger IPn för Gemini nuförtiden?

Om man skulle vilja göra något av den eller så, vem borde man prata med?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,596
Location
Rissne
Någon som vet vem som äger IPn för Gemini nuförtiden?

Om man skulle vilja göra något av den eller så, vem borde man prata med?
Senast jag försökte höra mig för om den saken fick jag veta att det inte fanns någon chans, att den ursprunglige författaren sitter och trycker på IPt och inte vill att det görs några nya versioner.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,004
Senast jag försökte höra mig för om den saken fick jag veta att det inte fanns någon chans, att den ursprunglige författaren sitter och trycker på IPt och inte vill att det görs några nya versioner.
Kan nästan förstå det. Cell Entertainments hysteriskt snabba uppgång och fall antyder ju folk som inte visste vad de gjorde. Att behöva se någon annan göra ett bättre jobb skulle antagligen smärta rejält.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,925
Location
Sandukar
Någon som vet vem som äger IPn för Gemini nuförtiden?

Om man skulle vilja göra något av den eller så, vem borde man prata med?
Det ägs gemensamt av Stefan Ljungqvist och Johan Sjöberg. Johan är mer öppen för idéen för extern vidareutveckling men Stefan säger numera blankt nej. Min tes är att han vill göra något med IP:t i framtiden själv. Jag hade en del diskussioner om att göra Gemini 2 för drygt tio år sedan, baserat på det icke utgivna "Noir Fantasy", ett mörkt fantasyspel baserat på de designpelare som ligger till grund för Noir.
 

Nero

Warrior
Joined
24 Feb 2014
Messages
271
Det ägs gemensamt av Stefan Ljungqvist och Johan Sjöberg. Johan är mer öppen för idéen för extern vidareutveckling men Stefan säger numera blankt nej. Min tes är att han vill göra något med IP:t i framtiden själv. Jag hade en del diskussioner om att göra Gemini 2 för drygt tio år sedan, baserat på det icke utgivna "Noir Fantasy", ett mörkt fantasyspel baserat på de designpelare som ligger till grund för Noir.
Ge oss! Noirs initiativhandlingar för närstrid hade blivit asskoj. Hade det varit ett medeltida Imperiet med ätterna eller en egen fantasyvärld?
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,925
Location
Sandukar
Kan nästan förstå det. Cell Entertainments hysteriskt snabba uppgång och fall antyder ju folk som inte visste vad de gjorde. Att behöva se någon annan göra ett bättre jobb skulle antagligen smärta rejält.
Med vad jag vet skulle jag säga att detta inte stämmer. När Cell stängde ned var branschen iskall och det rådde "rollspelsdöd". Både Johan och Stefan gick vidare i karriären och har båda framstående positioner i bolag som gör dataspel - Johan som VD för Star Stable och Stefan som Creative Director för kommande Bio-Mutant inom Embracer-sfären.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,925
Location
Sandukar
Ge oss! Noirs initiativhandlingar för närstrid hade blivit asskoj. Hade det varit ett medeltida Imperiet med ätterna eller en egen fantasyvärld?
Det var asskoj. Eftersom Sandukar är "den eviga staden" av en anledning så var idéen att se den i en annan tidsålder eller era. Ätterna fanns kvar, men spelet hade skiftat mot att ätterna var mer aktiva i spel än i Noir, och att rollpersonerna ofta hade kopplingar till ätterna. Men världen var mörk, hård, gritty och med en känsla av undergång runt hörnet. Mörker ftw.
 
Top