Nekromanti gemine

gröntuva

Veteran
Joined
20 Feb 2003
Messages
18
hejsan jag är ny på forumet oich funderar på att skaffa ett nytt spel, gemini låter intressant betyder inte gemeni ande eller något sådant? Är det på svenska? spelar man andar i flaskorna?
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
Jag är inte så insatt i Gemini, men jag kanske kan svara på några av frågorna.

Vad jag vet så betyder Gemini tvilling, så om man spelar andar så har det inte med namnet att göra. :gremsmile:

Det är på svenska men det trycks inte längre, så om du ska ha tag på det så måste du hitta en snäll (korkad?) själ som VILL sälja spelet eller ha turen att hitta det på en auktion. :gremsmile:

** Jag kan ha fel om allting i det här inlägget... :gremcrazy: **
 

gröntuva

Veteran
Joined
20 Feb 2003
Messages
18
så spelar man tvillingar? måste man göra två olika karaktärer eller är dom lika?
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
Alltså, bara för att Gemini betyder tvilling så spelar man inte tvillingar, lika lite som att man spelar "långa tidsrymder" i Eon, eller "Grottor och Drakar" i Dungeons & Dragons...
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,937
Location
The Culture
Gemini var ett mörkt fantasyrollspel, som utspelade sig i en medeltidsliknande tidsperiod med en stark kyrka som kämpade mot mörkrets krafter. Namnet kommer av de tvillingar som på något sätt ska rädda världen. Det är alltså en del av metaplotten, som antagligen inte påverkar själva spelandet ett dugg. Det bara bidrar till en stämningsfull bakgrund.

/tobias
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
betyder inte gemeni ande eller något sådant?

Du tänker på "genie", ett engelskt ord för ande. Gemini är ett svenskt och tämligen mörkt fantasyrollspel med inkvisitioner och hela faderullan.

/Mogge
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
"Alltså, bara för att Gemini betyder tvilling så spelar man inte tvillingar, lika lite som att man spelar "långa tidsrymder" i Eon, eller "Grottor och Drakar" i Dungeons & Dragons..."

Precis. I Eon så är det ju reglerna och tärningsslagen som tar långa tidsrymder att genomföra. I Dungeons & Dragons så befinner man sig som rollperson alltid i grottor på jakt efter drakar att döda.
 

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
Re: Hahaha! :)

Gemeni kan man väl inte få tag på tror jag, företaget som gjorde gemeni las ner om jag inte har fel!
så du får nog köpa ett begangat gemeni!

:gremgrin:Lord Duregar:gremgrin:
 

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
den heter gemini för religonen i gemini världen grundas på att det föddes två barn som var tvillingar.... en av dem är den ende... ja han ska rädda världen från allt ondska... så man tror ej på gud ... man trot på den ende som ska komma och rädda världen...
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Forumsmytologins sista kapitel!

Aiiieeeeeh! Den sägenomspunna >>farbrorbarbro<< svarar på ett inlägg av den, förvisso ickeexisterande, nästan mytologiska >>gröntuva<<

Hur... när... var... varför? O_O

/Mogge, [color:\\"green\\"]som fruktar regelrätt undergång och planerar en liten picknick till Ry'leh för att plocka upp lite ledtrådar angående problemet...[/color]
 

Jarre

Swordsman
Joined
1 Mar 2002
Messages
619
Location
Linköping
Re: Hahaha! :)

Gemeni kan man väl inte få tag på tror jag, företaget som gjorde gemeni las ner om jag inte har fel!
Nja.. jag är rätt säker på att Cell fortfarande finns kvar som utvecklare av underhållnings- och hobbyspel. Dock har nog Gemini lagts på hyllan för länge sedan... Så vitt jag vet tillverkar Cell nuförtiden figurspel som Ronin och Krash.
 
Top