Nekromanti Gemensam Kampanj 2

Dranvar

Veteran
Joined
29 Aug 2000
Messages
69
Location
Gothenbourg, South side
Det var väldigt kul att det var en del hörde av sig sa jag tänkte att det kanske var dags att nästan ta lite information Obs:detta gäller endast spelledarna som är intresserade men gärna andra som är intresserade, jag hade funderingar över Mûhad-Jargien(jag är trött pa bade Asharien och Soldarn men vi kan komma överens). Intresse? maila mig da direkt pa Fanni_40k@hotmail.com eller lägg in nagot pa forumet. Och till de som skrev hur striderna skulle se ut pa nätet och som säkert satt och skrattade at sin egna idioti,Gör nagot istället för att klaga hela tiden.
 

Dranvar

Veteran
Joined
29 Aug 2000
Messages
69
Location
Gothenbourg, South side
Det beror pa spelledarnai de olika grupperna, men visst kommer de olika grupperna att springa förbi varandra men de kommer inte att veta om varandras existens om inte rykte och en Sl bestämmer att sa är fallet. Men jag har fatt din mail address och ett flertal andra sa jag tänkte sätta upp en mailing lista och försöka att skicka det innan lördag.


Stay plastic
 
G

Guest

Guest
Om man ska ge sig på en gemensam kampanj (vilket jag tycker är en brilliant ide) så fungerar det inte att möta de andra spelarna som SLP, pga. de själva måste bli informerade om vad som händer. Annars blir inte kampanjen gemensam och då kan man lika gärna lägga ner idén på en gång. Det som behövs är en regelgenerator över internet som fungerar så att den slår alla tärningsslag som påverkar båda spelgrupperna och någon fil med info till den andra spelledaren om de andra spelarnas position, egenskaper och tillstånd samt materiella ting de har på sig, vilka SLP som har dött eller skadas och vidare så måste också en beskrivning på modifikationer i Mundana medfölja.



Om någon som är kunnig när det gäller programmering och IT så vore det ju bra om han/hon lägger in ett inlägg. Jag kan en hel del programmering men endast när det gäller VB och jag har ingen aning om hur man ska göra för att det ska funka över internet.



DEMON!
 

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Jag håller på med ett sådant program. Jag hade dock endast tänkt att ha stöd för att köra det lokalt, men nätverksstöd borde inte vara allt för svårt att få in.
Jag kan dock meddela att det är ett stort projekt och en användbar version kommer inte att vara klar förrän om ett par månader tror jag.
Jag skriver programmet i C++ och använder QT biblioteken (www.trolltech.com) och skulle vara tacksam om jag kunde få lite hjälp, även om det bara består av idéer och klagomål på att det tar för lång tid..
Jag har en mailinglista på eonprog.listbot.com, eftersom det endast finns en person utöver mig på listan så har jag inte skrivit något, men blir det fler så kommer jag att skriva med jämna mellanrum..
Operativsystem som kommer stödjas: Linux (egentligen alla posix/x11 system) och Windows ifall jag får någon/några/något att betala den komersiella versionen av QT (gratisvarianten finns endast för unix/X11)
 
Top