Ge mig era superhjältar!

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag håller på att snickra på en värld med superhjältar och letar lite inspiration till sådana så jag ber lite om en hjärndump om ni har sådana på lager. Många saker är intressanta här så spåna på lite bara som ni vill. Saker som coola namn, intressanta bakgrunder, innovativa krafter, speciella händelser med dem, udda mixar etc. är alla av spännande. Alla maktpositioner, från nationsledare ned till tiggare/tjuv är intressanta också.

Kraft-nivån i superhjälte-världen är medelhög. Det finns inga Hulk, Superman eller liknande utan tänk mer upp till nivå 4 eller 5 på Power grid. I princip alla typer av krafter är okej dock.
 

hedmeister

Kollegiemagistrat
Joined
15 Oct 2021
Messages
324
Jag spelade ett Lasers & Feelings-hack med superhjältar i 30-talets USA och min hjälte var baserad på Rose Nylund från Pantertanter... fast med telepatiska krafter och möjligheten att manipulera människor mentalt. Hon fick sina krafter genom att råka ut för en strålningsolycka på sitt jobb som sekreterare på en forskningsanläggning för atomkraft. Om du till äventyrs inte känner till Rose Nylund så är hon en naiv, godhjärtad och lite korkad äldre dam med skandinaviskt ursprung!
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag spelade ett Lasers & Feelings-hack med superhjältar i 30-talets USA och min hjälte var baserad på Rose Nylund från Pantertanter... fast med telepatiska krafter och möjligheten att manipulera människor mentalt. Hon fick sina krafter genom att råka ut för en strålningsolycka på sitt jobb som sekreterare på en forskningsanläggning för atomkraft. Om du till äventyrs inte känner till Rose Nylund så är hon en naiv, godhjärtad och lite korkad äldre dam med skandinaviskt ursprung!
Älskar den!
 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
950
Location
Uppsala
Har haft en idé om en superhjälte vars kraftnivå är relativ till sin motståndare. Så hen kan slås med en full snubbe på stan eller stålmannen på lika villkor.

Men vad som händer om du skjuter denna med en pistol, ja hur stark är hen då. Vet inte men tycker det är intressant.
 
  • Like
Reactions: Ram

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Red Gazelle. Ung amerikanska med delvis filipinskt ursprung. Är en speedster, och kan springa extremt fort, även upp för väggar eller på vatten. Hög regenförmåga (inte riktigt i Wolverines klass, men ändå rejält). Slåss med 2 escrimasticks, och är hyfsat bra på det.. Är till vardags en student och jobbar extra som servitris på någon mindre nogräknad sunkig bar. Hon är troligtvis för ung för att egentligen få vara där.

Wraith. Ung kvinna med flexibel moral. Frilansande skurk. Så länge hon får betalt, bryr hon sig inte vem hon jobbar för, men hon är då lojal, och hon talar aldrig om vilka hon har jobbat för tidigare, men folk skulle bli förvånande om de visste. Hon är en hacker och väldigt duktig på elektronik och larmsystem. Har kraften att dels kunna teleportera sig själv och andra genom skuggor (andra upplever det som väldigt obehagligt), dels animera skuggor till att anfalla, och del kan hon skjuta en sorts skugglika energistrålar från händerna. Hon vill inte skada folk om hon inte måste och vägrar utföra mord. Hon ser sig själv som en "Expert in covert object and information retrieval".
 
  • Like
Reactions: Ram
Top