Nekromanti Ge mig era bästa tips innan jag börjar med Korpens Klagan

Osbjer

Warrior
Joined
7 Jan 2007
Messages
355
Location
Inflyttad till Göteborg
Obs! Läs inte vidare om du inte vill bli spoilad om kampanjen Korpens Klagan!

Jag har postat en liknande tråd på Fria ligans forum, så ni behöver inte hänvisa mig dit.

Jag ska inom kort starta kampanjen Korpens Klagan med 4 spelare. Jag har läst hela plotten, artefakterna och maktspelare ur kampanjboken och i princip allt i regelböckerna. Vi har valt en startruta för vår by på kartan (AE44) och spelat en omgång för att bara testa reglerna. Jag har inte läst igen alla äventyrsplatser än.
Vad för tips kan ni som börjat spela Korpens Klagan ge? Var ar ni placerat artefakterna? Vilken äventyrsplats började ni med? Hur har ni gjort så att spelarna får tag på legenderna? Vad är det jag inte får missa?

/j
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Jag önskar att jag kunde hjälpa dig, men jag har inte ens läst klart rollspelet. Finns det ingen actual play på podcast eller Youtube där de kanske kör äventyret så att du kan få uppslag? Så brukar jag göra om det är något som känns lite krångligt med ett nytt spel.

Kollade runt lite på Youtube men hittade vare sig Korpens klagan eller Raven's Purge. Däremot finns det en tråd här som tar upp spelet och den där kampanjen. Jag skumläste bara lite:

https://forum.rpg.net/index.php?threads/forbidden-lands-questions.838556/
 

Osbjer

Warrior
Joined
7 Jan 2007
Messages
355
Location
Inflyttad till Göteborg
Grisodlar'n;n323048 said:
Jag önskar att jag kunde hjälpa dig, men jag har inte ens läst klart rollspelet. Finns det ingen actual play på podcast eller Youtube där de kanske kör äventyret så att du kan få uppslag? Så brukar jag göra om det är något som känns lite krångligt med ett nytt spel.

Kollade runt lite på Youtube men hittade vare sig Korpens klagan eller Raven's Purge. Däremot finns det en tråd här som tar upp spelet och den där kampanjen. Jag skumläste bara lite:

https://forum.rpg.net/index.php?threads/forbidden-lands-questions.838556/
Tack!
Jag har hittat att Sweden Rolls har en actual play. Jag ska kolla in det imorgon.

/j
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Osbjer;n323142 said:
Tack!
Jag har hittat att Sweden Rolls har en actual play. Jag ska kolla in det imorgon.

/j
Tack själv för tipset. Ska lyssna/spana in Sweden Rolls.:) Hoppas att de har den där kampanjen du eftersökte tips kring.
 
Top